Låna pengar som timanställd..
.. Är det helt omöjligt? Ngn som har koll? Skulle vilja låna 15 000:- Tänkte bara om ngn här vet ngt..
.. Är det helt omöjligt? Ngn som har koll? Skulle vilja låna 15 000:- Tänkte bara om ngn här vet ngt..
Nja... kan nog bli svårt. Banken vill ju ha in ordentliga siffror på dina månadsinkomster så dem kan göra upp en återbetalningsplan.
men tycker de måste finnas nånstans ifrån man får låna
internet!
tips på ngn sida? med inte superhög ränta
*puffar* ingen annan här som är timanställd?
Man kan visst få lån på banken när man "bara" är timanställd. Inte hur mycket som helst men 15 tusen borde du få. Hör efter med olika banker
Du borde få ett lån om du är typ fast antälld eller iaf tillsvidare,vilket oftast ses som fast. Men om det är ett extrajobb så kan det bli svårt. Dom vill ju veta att du kan betala.
Om man är timanställd kan man få lån.
Men då får man kanske ha varit tim i 6 månader eller 1 år,för att titta över den inkomsten.
Om du går på någon scema och bara är tim är det ochså bra.
Men om du bara blir inringd 1-2 dagar i veckan kanske det blir svårare.
Men helt omöjligt är det inte.
får kika upp då
puff
Jag lånade 77000 till min bil för någon månad sen, de kollade inte ett enda papper. Jag fick bara uppge ungefärlig månadsinkomst, så var det klart!
Kan tänka mig att det är lätt att låna, men sen när det ska betalas tillbaka så är de inte lika givmilda längre. Jag tänker på att man som timmis kanske kan få det lite knapert någon månad och vilja skjuta på amorteringen.
Å andra sidan så har jag ett vikariat nu......
Det är nog olika från bank till bank hur de gör. Jag jobbar på timmar (inga fasta utan när de behöver) När vi ansökte till vårt radhus fick jag då söka genom den årsinkomst jag haft året innan.
Jag har Nordea..
Men glöm det jag skrev förresten, jag hade kapital som nästan täckte lånet.... det var nog därför de aldrig brydde sig om vad jag tjänade!
Eller nåt. jag är kass på sånt här, har aldrig lånat.
Och om ni undrar varför jag inte köpte bilen kontant istället för att låna så är kapitalet bundet i fonder och går ej att lösa ut just nu....
puff
puff