• sweet p

Spoiler/tips för Cluedo.com

som rubriken säger här kan vi ventilera tips, ledtrådar eller våra oerhört genomtänkta teorier om vem som mördade Dr. Swart på
    www.cluedo.com
    jag har två misstänkta; fru påfågel eller fru vit(är i spel 4)
    vem/vilka har ni?

• Svar på tråden Spoiler/tips för Cluedo.com
  • sweet p

berätta gärna också VARFÖR ni misstänker vissa personer!

• sweet p

men det fanns ju blod på ljusstaken? har du hittat den?

• sweet p

hmmm..det finns en bandupptagning med pr. plommon och pastor grön från biljardrummet när pistolen avlossades 23:30...men inget dokumenterat om vem som var varnågonstans kl 23..intressant!
    jag hade honom som misstänkt i spel 2 men sedan var det något som fick mig att ändra mig, men jag minns inte vad!

• sweet p

kolla på en av "tavlorna" i arbetsrummet. eller var det biblioteket?

• sweet p

bengtsson:
    var hittade du listan på mobilspelet??

• sweet p

mamma till j:
    jag spelade spelet och fick 2000p då stod det "grattis nånting..." men det kom ingen lista? mobilen är inte kvar heller, fler som haft så?

• sweet p

Msfjurr:
    intressant teori!
    men jag har några frågetecken

jag kan tyvärr inte läsa ledtrådarna längre eftersom jag anklagat en sista gång, så jag kanske inte kommer ihåg allt exakt!

- när plommon gick till köket och bredde en smörgås borde inte fru vit ha sagt det, ifall hon var där som hon påstår?
    - det fanns fingeravtryck från p.plommon på en schackpjäs så då borde han ju ha spelat med dr swart efter middagen?
    - hur fick han tag på pistolen (som patronen i köket kom från)som tillhörde senap?
    -hur kände han till lönngången i köket där ljusstaken låg?

jag hade plommon som misstänkt en gång (kanske inte skulle ändrat? )

min teori är att det är fru vit:
    - hade tillgång till köket och lönngången
    - var svartsjuk på scharlakan
    - den enda som inte har ett "alibi" ingen hade sett fru vit efter middagen
    - drogade swart så att det skulle bli lättare
    - använde sig av gardinrepet för att dra kroppen ner till källaren
    - triggade startpistolen i det låsta skåpet (hade nyckel)
    - skrev de falska dagboksbladet
    - fast jag har svårt att förklara mobilen...då verkar faktiskt plommon mer misstänkt...hmmm

• sweet p

msfjurr:
    grr... nu har du fått mig på andra tankar, och jag som redan anklagat , nåväl nån vinstresa hade jag väl inte väntat mig ändå! (min placering just nu 249... i sverige hihi)

-det fanns en lönngång mellan köket och arbetsrummet där ljusstaken hittades(om jag minns rätt, från köket var det iallafall) men det fanns en mellan v-rum och galleri också, som fru påfågel använde och där hennes sjal hittades.

Svar på tråden Spoiler/tips för Cluedo.com