babyskydd i volvo 945
Är det någon som har erfarenhet om detta?
Läser att folk har problem med babyskydd i volvobilar.
Är det någon som har erfarenhet om detta?
Läser att folk har problem med babyskydd i volvobilar.
Vi har köpt volvos egen bilbarnstol som går upp till 3 år! Man köper ett slags "insats" till, ett babyskydd som man sätter i stolen. Har hört att den ska vara jättebra, vår bebis har inte kommit ut än så jag vet inte tyvärr.
Bra pris oxå, kring 2000 kr.
Kolla upp den vettja!
Dream83
Först hade vi ett babyskydd... vet inte märket på den. Vi har hyrt den! Men den är väldigt mycket mindre än andra babyskydd jag har sett. Det är ändå typ precis att den passar.
Eftersom skyddet var litet växte Klara ur det ganska fort (och hon är ändå rätt liten) så nu har vi Volvos egna barnstol med spädbarnsinsatts.
På ett sätt hade jag önskat att vi sket i babyskyddet och tog volvostolen direkt. Vi använde ju bara babyskyddet i 4 månader!
Men å andra sidan tycker jag inte att Klara sitter helt kanon i volvostolen...Alltså hon sitter väldigt rät i ryggen. Det står att den ska gå att fälla olika mycket så att man kan ha den i lite liggande läge. Men det går inte... fattar inte hur det skulle gå till. Hon tycker inte om att sitta i den lika länge som hon gjorde i babyskyddet heller. Men det kan också bero på att hon är mycket rörligare nu och helt enkelt inte vill sitta fastspänd. Det hade kanske inte alls funkat i babyskyddet heller nu. Ingen aning...
Vet inte om mitt svar gjorde dig klokare, men nåt hoppas jag att det gav!
Lycka till!!
Vi hade en volvo 960 när vi fick vår tjej. Jag hade inte volvos egna stolar nångång och det var aldrig några problem.
just babyskydd fungerar ju acta graco m bas där du bara klickar i stolen..annars fungerar britax rock a tot utmärkt..