grumligt urin?
Kan även tyda på bakterier....dvs urinvägsinfektion eller likn. Även om man inte har ont kan man ha urinvägsinfektion. Be din läkare att få lämna in urinprov till vårdcentralens lab. Du får svar på ett par dagar.
Kan även tyda på bakterier....dvs urinvägsinfektion eller likn. Även om man inte har ont kan man ha urinvägsinfektion. Be din läkare att få lämna in urinprov till vårdcentralens lab. Du får svar på ett par dagar.
Jag är fortfarande övertygad om att du har bakterier i urinen som du behöver antibiotika för att få bort. Du kan också ha äggvita i urinen (skummar det mycket när du kissar? Som en skumkrona som inte går bort direkt.). Äggvita kan ge grums i urinen. Är urinen mörk beror det på för lite vätska. Grumig urin kan du även få om du har blod i urinen. Det räcker med en bråkdels droppe. Men det kan de kolla med sticka på vårdcentralen.
Äggvita betyder att dina njurar inte riktigt klarar av filtreringen som de ska. Blod i urinen kan betyda vad som helst från njurarna ner till urinblåsan. Och det måste kollas upp. Men kolla skummet. Kissa rätt ner i vattnet. Skummet som bildas skall tona bort ganska omedelbart. Ligger det kvar som en liten skumkrona har du troligen äggvita. Allt sånt skall kollas. Vita blodkroppar... tja, det vet inte jag.
*ler*. Du får inte bara lämna urinprov, utan måste kontakta din vc läkare först. Han lämnar in en provtagningsremiss till labbet om ni har ett sånt på er vårdcentral. Ring doktorn i morgon och berätta vad du sagt här, så får du nog komma in och kissa i mugg. De tar då en sticka och ser om du har blod, det kan du få reda på en gång. Sen skickar de urinprovet till odling och det tar några dagar ända upp till en vecka beroende på vad de vill odla på.
Har du haft nån feber? Minsta ont när du kissar? Fundera på sånt så du vet vad du skall svara läkaren när han frågar.
En liten fråga till: Har du nånsin sett om du är svullen runt fotanklarna och ögonen ofta? Det är också en indikation på att du tappar mycket äggvita och att njurarna filtrerar dåligt.
Jag tror inte det när nån fara. Kissa i muggen, låt personalen peta ner en sticka i muggen och skicka urinprovet till lab. Sen får du svar, och troligen antibiotika. Ingen behöver titta på "den" om man inte hittar något speciellt i provsvaret.
Du berättar väl vad som händer sen?
Lycka till.
Ring läkaren imorgon! ok?
Du MÅSTE berätta om det! Och varför i all världen skulle han vilja undersöka juvelerna? Inte fasen lägger jag mig i gynstolen varje gång jag lämnar urinprov (var tredje månad). Oroa dig inte. Säg till läkaren att du inte vill ha "den " undersökt utan endast vill lämna prov. Jag tror inte han kommer på tanken ens.
Svårt att säga. Men det låter nog ganska ok. Men gör nåt åt saken nu och se till att få ett urinprov inlämnat. Då är du i alla fall säker på att de kan kolla upp saken. Njurarna är inte att leka med. OM det skulle vara nåt fel, så har du i alla fall kommit i tid och kan få medicinering. Så dra inte ut på eländet.
Taffer, känner man lite oro skall man kolla upp det. Har man inga andra symptom kanske man kan vara lugn. Men grumlig urin kan vara ett tecken på att något är fel. Och att lämna ett urinprov är ju aldrig helt fel. Det finns ju tysta uvi osv.
Kan ju vara en störning i den "inre miljön"....
Låter som om du har äggvita. Skummet skall skingras relativt snabbt eller också vara ganska lite på ytan. Tycker du skummet verkar mycket så måste du kolla upp det. Låter ganska skumt ( ) detta. Skriv upp det här på en lapp att det både skummar och är grumligt så du inte glömmer det hos din läkare. (Det är oerhört lätt att glömma när man väl är där).