• LindaLKPG

Vit soffa och barn - är det idiotiskt?

Ni som har barn och vita soffor - funkar det eller är det VÄLDIGT opraktiskt så ni ångrar er?

• Svar på tråden Vit soffa och barn - är det idiotiskt?
  • alienz

jag skuller inte ens testa..alltså om de är tyg-.... skin kan ju vara enklare

• Laire

Har hört attdet ska vara extra bra, eftersom man kan tvätta med klorin och få bort alla fläckar.

Don't pray in my school and I won't think in your church.
  • Heydatsme84

väldigt opraktiskt alltså

• kletig85

jag har vit soffa och en bebis på ca 5 månader
    har avtagbarklädsel som går att tvätta i 60 grader. hade det inte vart avtagbar klädsel hade jag aldrig skaffat det

• Prinsessan Zelda

vi har en vit skinnsoffa och det går bra. Har både barn, hund och katt. bara att torka av, den blir lite skitig ibland men då är det bara att gnugga rent med skinnmedel.

• Pelinen

Min syster, som har 3 små barn, hade också hört att det skulle vara "bra" med vit tygsoffa, just för att man kan tvätta med klorin. Ja, tjena´! Hur ofta har hon orkat dra av klädseln och göra det? haha...
    3 barn kladdar mycket. Det blir många dagar med en soffa utan klädsel som står i vardagsrummet =)

Men allt går ju!

/E

• Oligo

Vi har en ljusbeige tygsoffa...ojojoj vad den är smutsig!
    Tyget måste dessutom kemtvättas. Ljus soffa rekommenderas alltså inte!
    Nej, skaffa en mörkare soffa

• Jarnis

Jag tycker det funkar fint! Vi har två småttingar (1,5 och 3,5 år) och vi soffa. det är klart att den blir solkig men då är det bara att tvätta, inget problem alls. Vi har fårskinnsfällar över armstöden där det tenderar att komma flest smutsiga fingrar och vi äter inte i soffan, kanske någon frukt ibland bara.

• giisen

Jag har haft en vit tyg soffa i många år, men efter att ha bott med min sambo och hans 6-åriga son i ett år funderar jag på att slänga den, den går inte att få ren mer. Måste ha den intäckt med filtar för att dölja det värsta. Jag kan inte rekommendera vit soffa och barn.

• lövet2

Brorsan hade en. Efter 1 år köpte de ny med mönster i alla färger. Den funkar bättre!

Svar på tråden Vit soffa och barn - är det idiotiskt?