• janne j

Förbjuda Tidelag?

I sverige är det inte olagligt att idka tidelag, d.v.s. att ha sex med ett djur så länge djuret ej tar skada av det. Vissa grupper anser att det skall bli olagligt medans andra grupper anser att det skall förbli lagligt då de anser att djuren inte tar skada av det.

Så vad anser ni ska man stifta en lag som förbjuder sexuellt umgänge med djur eller ska man låta det vara lagligt som det är idag?

• Svar på tråden Förbjuda Tidelag?
  • Aenglamark

Passande bild du har janne j...

• MommysLittleMonster

Givetvis ska det vara olagligt det är olagligt med djurplågeri och det är precis vad det är! Ett djur kan inte ge sin tillåtelse, därav är det även ett övergrepp.

Alli mitt ♥ fröjd å glädje!
  • Barbabok

Lagen har funnits och för mig är det obegripligt att den togs bort, det är sjukt!!!

• piixelslyna

Helt klart ska det vara olagligt! Ett djur kan inte säga till på samma sätt som en människa.

Klubbor förgyller dagen
  • guinevere

Givetvis ska det vara olagligt. Det är sjukt och perverst att tända på djur. Och löjligt att tro att djuret inte skulle lida av det!

• frulan

Det var förbjudet förr enligt lag men upphävdes (på 80-talet har jag för mig) då homosexualitet blev lagligt.
    Det var ju jättebra men skitpuckat att tidelag "råkade" bli lagligt samtidigt.

• Missing Wolf

Naturligtvis ska det förbjudas. Djuren far illa oavsett vad folk tror. Dom kan ju heller inte säga "nej" det är fruktansvärt att ens ha tanken att ha sex med djur.

katanja.1go.dk/index.html
    På ovanstående sida kan man skriva på en lista för att ändra lagen.

• guinevere

Jag tror att homosexualitet och tidelag nämndes i samma paragraf eller något sådant och att det var därför. Men det borde ju inte vara så svårt att fixa!!!

• Halv zigenare

Jag tycker att det skall vara olagligt... Som någon sade, djur kan inte ge sin tillåtelse, därav är det även ett övergrepp...

Jag fördömer inte folk med "avvikande sexualitet", sålänge det inte skadar någon.

Svar på tråden Förbjuda Tidelag?