• Simben

Pergopinglor med bebisar # 2

VÄLKOMMEN till tråden för dig som varit aktiv i pergopinglornas trådar inne på Planerar barn och Väntar barn och nu tagit steget över till FÖRÄLDER! Din efterlängtade BEBIS är äntligen här! Nu väntar en spännande tid och här kan vi ventilera alla frågor och funderingar vi har, de stunder vi hinner sätta oss vid datorn!

Detta är då fortsättningstråden på den tråd som serendipity startade och jag har bara kopierat hennes text som ni märker

Välkomna hit alla gamla som nya pergobebisarföräldrar

• Svar på tråden Pergopinglor med bebisar # 2
  • Simben

Och då börjar jag väl med ett litet inlägg
    Vi är nu friska igen både Agnes och jag eller nästan iallafall...jag har lite lite hosta kvar men den kan ju sitta i evigheter om det vill säg illa
    Så i morgon ska jag gå på babycafe igen..ska bli såå kul. Har nu varit inne nästan i två veckor så det nästan kryper i en av iver att få komma ut lite

Annars så är allt ganska så bra här. Agnes börjar kunna ligga mer och mer och längre stunder under babygymmet och i torsdags så vände hon sig för första gången från mage till rygg...två gånger på raken men sen har det inte blivit fler gånger.
    När hon ligger på rygg så rullar hon numera upp och lägger sig på sidan så det är väl på gång även där att hon ska komma över till magen. Fast det känns som det dröjer ett par veckor till.

Härligt med lite framsteg iallafall

• 9Kärleken6

Åh va bra Simben! Tänk att här reser man bort och vad händer? Jo tråden försvinner och ingen fortsätter... Nu när Kehe kommer till oss och allt!

Resan söder ut gick bra: Nina sov mest hela tiden och när hon vaknade så stannade vi och sträckte på henne, bytte och matade. det tog 12 timmar ner mot ca 10 utan henne. Men vad gör det? Nina bajsade inte på 10 dagar så man var lite orolig. Men sen kom det med besked! Och nu gör hon uppehåll igen, har inte klämt något sen i torsdags. Men denna gång är man lugnare. Vi var en sväng på GeKås vilket också gick fin fint med lilla damen. Spenderade en tusing på henne där och det fick vi massor för kan jag lova. Men usch va mkt folk... Nina gjorde dock succé bland damerna där inne. Även jag fick lite kläder så nu ska jag lägga undan alla mammakläder till nästa gång... Problemet som är nu är att gumman är lite grumlig i ögonen. Inatt är en stor natt annars för hon har nu flyttat till sin spjälsäng. Sover som en prinsessa där nu. Vet inte om jag vågar skriva det men hon sover, peppar peppar ta i trä, i stor hela nättera nu. Vaknar vid 07 tiden. *Hoppas jag inte sagt för mkt nu*

Denna veckan är fullspäckad. Först föräldra grupp imorgon 13 sen återkontroll på mvc på onsdag och sist men inte minst kontroll på inkontinensmottagningen, phu

Kram på er alla och jag är glad att vara hemma igen!

• Simben

välkommen hem kärleken...skönt att resan gick bra med Nina

Jag håller tummarna för att du inte sagt för mycket nu och att Nina sover hela natten även i natt.

Agnes vakar en gång under natten och äter och det är ju inte så farligt så det får jag väl stå ut med

Skönt att Nina bajsade till slut och att du slipper vara orolig nåt mer.

Nu ska jag gå och knyta mig för Agnes sover och har gjort så en bra stund och man vet ju aldrig när hon har tänkt sig nattmålet just i natt.

Ha det så gott där uppe i norr!!
    Kram och godnatt!!

• Karlavagnen

Kul med ny tråd!

Välkommen hem Kärleken. Borta bra med hemma bäst

Här ar allt prima. Daniel är så söt så söt. Han sover bra om nätterna. Dock vill han gärna komma över och ligga brevid mig halva nätterna. Men så länge jag känner mig utsövd trots det, så gör det mig inget.
    Han är ganska mallig nuförtiden, eftersom han hittat sina fötter att leka med
    Och de sista dagarna har han skrattat med ljud ett par ggr. Snacka om att man smälter

• Mumzzan

hej alla
    skönt att höra att alla mår bra!!

vi mår oxå bra! maya har kommit på att hon har stämband och dom använder hon så mycket hon bara orkar hela tiden! :D vi vaknar varje morron av att hon babblar med djuren i mobilen över sängen! så gulligt!
    hon sover hela nätter nu.. somnar nån gång mellan halv åtta och halv nio o sover till sju-åtta nångång på morronen! jätteskönt!
    favoritleksak just nu är babygymmet!! hon har samma djur där som i mobilen över sängen och jag tror att hon är mäkta förtjust över att träffa dom på två olika ställen! :D

idag ska vi åka till mormor och färga mitt hår! vi var oxå i ullared i tisdag men såg inte kärleken där! maya charmade gubbar hon! :D hehe.. handlade massor.. bla en body som det står mormors favorit på.. tänkte ha på maya den idag o se vad min mamma säger om det!! :D hon blir nog mäkta stolt!

på söndag har vi dop och jag tror att nerverna börjar infinna sig lite nu.. hmmmm..

ha en bra dag!

• Skräpis

Har haft en jobbig söndag. Var ute på stan länge på lördagen och Daniel fick bröstmjölk i flaska då jag inte är bekväm med att amma ute än och naturligtvis så avtog min mjölkproduktion lite och han fick inte i sig tillräckligt vid amningen under söndagen så han var hungrig typ hela dan men idag är det bättre. Sover dock minst en gång per natt i soffan i vardagsrummet då Daniel inte vill sova i sin mjuklift efter vissa amningar. Nu har han somnat och sover gott men det är första gången på 24 h som han inte sover i min famn.
    Välkommen hem kärleken och skönt att resan gick bra. Vill oxå åka till Ullared och spendera pengar men det är lite långt att äka frän Stockholm så det blir nog inte förrens nästa gång vi bestämmer oss för att semestra på västkusten

• 9Kärleken6

Åh vad kul att se lite bekanta ansikten!

Mumzzan: Vi köte oxå en "Mormors favorit" body och även en "farmors favorit" för husfridens skull... Plus en massa annat. Vilken tid var ni där?

Skräpis: Åh låter som att ni har det lite jobbigt fortfarande. Hoppas det snart blir bättre. Hur gammal är din lilla gubbe nu? Tiden går ju så fort. Är ju en bit från Stockholm men skulle ni gå ihop några så lönar det sig nog. Men annars så har ni ju så stort utbud i stora staden ändå. Kan ju inte en annan skryta med. Men nu när vi shoppat, fått och köpt begangnat så behöver vi inte mer på ett bra tag. Men att kunna hålla sig är nått helt annat...

Geggan i ögonen verkar gått över tills idag. Skönt. Laddar inför vår föräldraträff som är i em. Kunde inte vara med förra gången så det ska bli kul att träffa alla och se resultaten av våra magar sist vi sågs. Vad brukar man göra på dessa träffar??? Lillan sov gått i spjälisen inatt. Lade henne där vid 22 och hon sov till 07 imorse. Får man va nöjd med. Visserligen fick jag upp och ge henne nappen några gånger men det är ok.

Ha en bra dag alla!

Kram från oss

• 9Kärleken6

Jag kanske tappat minnet men har vi gjort nåon lista över våra barn? Födelse, namn, kön etc... Bara jag som skulle vilja ha en sån?

Kramen

Svar på tråden Pergopinglor med bebisar # 2