• AL79

Konstant magknip - Blindtarmsinfektion?

Jag har sen fredag eftermiddag haft sån magknip som håller i sig. Ibland gör det mer ont 1 minut för sen att göra lite mindre ont igen. Känns som jag har jätte mycket luft i magen. Det är liksom i hela magen inte bara där jag snittades. Min mamma sa att det kändes lite så när hon hade blindtarmsinfektion. Nån som kännt så.

Mamma till Alexander född 15. augusti 2006
  • Svar på tråden Konstant magknip - Blindtarmsinfektion?
  • LyNxQ

Om man har blindtarmsinflammation gör det tydligen jä***gt ont att dra upp höger ben.
    Läste i en bok häromdagen att det finns en särskild punkt som gör ont om det är blindtarmsinfl., om man håller tummen i naveln och lillfingret på höftbenet och trycker mot magen med långfingret. Gör det ont vid långfingret är det ett tecken på att det kan vara blindtarmsinf.
    Har också hört att man ofta har ont liksom runt naveln först, och sedan flyttar det sej lite neråt åt höger..

Men jag har aldrig haft blindtarmsinflammation, så jag vet inte..
    Hoppas att det inte är det utan att det går över!
    Lycka till!

• Eliin

jag har haft blindtarmsinflammation och det gör jäkligt, pissigt äckligt ont typ (bra beskrivning ). Man får ofta feber och kräks och jag kunde inte gå rakt eller dra upp benet mot magen för då gjorde det så ruskigt ont. Jag opererades inom ett dygn från det att jag hade börjat få känningar i magen. Blindtarmsinflammation gör så ont så man ligger och vrider sig. Påminner en hel del om smärtan man har vid gallsten.

Jag får också väldigt ont i bland när man har mkt luft i tarmarna.. Så det kan vara det som du har.

• AL79

Hmm gör ju ont när jag trycker där, men inte jä***gt ont.... hoppas inte det är det i alla fall. tack för ditt svar.

Mamma till Alexander född 15. augusti 2006
  • Eliin

är deet blindtarmen gör det ont i höger sida i nedre delen av magen.

• Eliin

AL25: ställ dig på tå och dunsa ner med hela fötterna i golvet... gör det jätteont då där på höger sida??

• Alsephine

Får jag fråga NÄR du snittades? Se upp om hela magen gör ont - be läkare kolla crp. Jag har inte för avsikt att skrämmas, men jag fick en infektion i mitt operationssår (hysterektomi, augusti) och lämnade den magvärk som kom sex veckor senare på tok för länge. Resultatet av min dumhet behöver jag inte gå in på här, men låt säga att jag rekommenderar åtminstone blodprovstagning om din magvärk fortsätter - i synnerhet om du får feber i kombination med värken. Kram och lycka till!

• Alsephine

Ahh, augusti - ser jag nu när jag läser ditt inlägg ordentligt. Mina råd kvarstår.

Svar på tråden Konstant magknip - Blindtarmsinfektion?