• CeeJay

Endast EN jacka i vinter - vilken "sort" ?

Om jag bara ska köpa EN vinterjacka som håller i flera väder vilken ska jag då välja ?

Skidjacka - varm och go men funkar ju inte till klänning om man ska klä upp sig

Kappa - kanske inte varmast, funkar lite halvdant när man är ute i snön och busar med barn...

osv osv osv

Om DU ska tipsa mig om EN jacka i vinter - vilken blir det då och vilken färg? (gärna bild om det finns)

• Svar på tråden Endast EN jacka i vinter - vilken "sort" ?
  • Poena

Jag tycker alltid kappa. Den är ju lite längre och värmer därför ner på benen = man fryser inte lika mycket även om den inte är lika varm som en skidjacka. Dessutom är det bara att skala på sig någon kofta om det blir väldigt varmt.

Ska du ha den i flera år så tycker jag du ska satsa på en klassisk variant i svart, ex www.laredoute.se/DetailPages/DetailPage.aspx&productId=172697&SearchBackLink=
    eller kanske en duffel?
    www.laredoute.se/DetailPages/DetailPage.aspx&productId=172641&SearchBackLink=

- Min blogg om skönhet & mode - www.familjeliv.se/Bloggar-1-12/b23122.html
  • CeeJay

Tack Poena för ditt inlägg och dina länkar

Fler "röster" ?

• mrs holiday

Jag skulle försöka hitta en liknande som sweetpa visar, med dunfyllning. Ett måste för mig är att en vinterjacka är riktigt varm! Den modellen funkar bra både till vardags och till lite snyggare också tycker jag.

• CeeJay

Åh vilka fina länkar. Tack för ert engagemang Nu ska jag ut och leta i affärer...

• JaneAusten

Själv köpte jag en sådan där lite längre dunjacka på HM förra året med kapuschong (stavas det så). Behövde något att kunna ha över kavaj till jobbet men också med barnen hemma. Är jättenöjd. Tycker också att något långt är nödvändigt om det är den enda man kan köpa. Det är inte snyggt med små midjekorta jackor över kavajer t ex.

Svar på tråden Endast EN jacka i vinter - vilken "sort" ?