Inlägg från: anden 2006 |Visa alla inlägg
  • anden 2006

Barn till adopterade från indien 2

Kul tråd! Jag har för fyra veckor sedan fått en liten tjej tillsammans med min sambo, som är adopterad från Poona i Indien.

• anden 2006

Tack! Det är min sambo som är adopterad. Han kom hit när han var drygt två år.

Hoppas inte detta blir en tyst period då...

• anden 2006

Han är mycket intresserad av och gillar Indien, men är ingen grubblare som sökt efter sina biologiska föräldrar och tycker det är bra att han blivit adopterad.

Han har varit i Indien, men inte jag. Vi vill båda åka dit så snart vi har möjlighet. Indien har alltid varit ett drömresmål för mig.

• anden 2006

Kul! Ja, du har rätt: det får nog bli en "smidig" resa om vi ska åka med vårt barn. Ser verkligen fram emot att åka dit! Men det dröjer nog tyvärr ett par år för vår del.

• anden 2006

reb80: Kul att din man också är från Poona! Skulle vara kul att åka dit någon gång. Har ni varit där?

Härligt med frågvisa barn... men det tycker jag kanske inte om fem år... Min dotter är ju bara sex veckor ännu, men tiden går ju så fort så jag får väl börja förbereda mig...

glasbubblan: Var din son väldigt ljus när han föddes? Vår dotter är väldigt ljus i hyn.

• anden 2006

reb80, min sambo kom hit 1976 och var då drygt två år. Han firade nyligen 30 år i Sverige.

Ja, då blir det spännande att se om vår dotter mörknar eller fortsätter att vara ljus. Vi (och de flesta andra "åhh, vad ljus hon är") trodde nog att hon skulle vara mörkare från början. Ögonen är iallafall nästan så mörka som de kan bli redan. Och håret är ganska mörkt. Kul att det kan bli så olika!

Rasism är förfärligt! Hoppas verkligen att våra barn slipper träffa på dessa trista människor som inte förstår vad de går miste om.

• anden 2006

Destined star: Är du från Poona?

• anden 2006

Hej after eight! Låter precis som hos oss: Jag är nog mer intresserad av min sambos ursprung än han själv...

• anden 2006

Undrar varför vi är mer "på"...

Indiska är en favortiaffär. Synd bara att de inte har kläder till bebisar tycker jag!

• anden 2006

Värst vad sega vi blivit... Är det den stundande julen?

• anden 2006

Änglatrollet: Beklagar! Hoppas verkligen att nästa försök lyckas!

Kul med flera nya, välkomna! Snön lyser tyvärr med sin frånvaro här också. Desto mer regn dessvärre... Hoppas verkligen det hinner komma lite snö till jul! Eftersom jag är föräldraledig hinner jag förhoppningsvis njuta ännu mer av julen i år. Det ska bli extra kul, eftersom det är vår lilla tjejs första jul.

Svar på tråden Barn till adopterade från indien 2