flerbörd
Är det någon som vet hur vanlgt det är med flerbörd om man äter pergotime? Har hört så många visor om det . Tacksam för svar
Är det någon som vet hur vanlgt det är med flerbörd om man äter pergotime? Har hört så många visor om det . Tacksam för svar
Fick ett informationsblad av min läkare om Pergo. Där står det klart och tydligt att det är större chans för flerbörd, oftast tvillingar stog det t o m.
Din läkare kommer att kontrollera hur många äggblåsor du får med pergo och får du för många får ni sexförbud. Detta för att det är större risker med en sådan graviditet.
Lycka till!
Alla läkare kollar inte antalet äggblåser.
tack för dom svaren=) e själv tvilling plus att min svärfar e det
Det sägs ju att tvillingschansen/risken är ärftlig och att det oftast hoppar över en generation...
Min mamma är tvilling och min mans mamma är tvilling och nu ska jag börja med Pergo...vad är oddsen då..hehe =)
Fast just nu känns det som att det kvittar om det blir sjulingar, bara man lyckas nån gång.
angående tvillingar så har jag hört att det ärftligt i tredje genaration och min mormors mamma var tvilling och själv har jag tvillngar som är 15 år. tvåäggstvillilngar är ärftligt pga av det är ärftlilgt om en kvinna avsöndrar 2 ägg vid en ÄL , enäggstvillingar är slumpmässigt det kan vem som helst få bara för att det är slumpen som avgör om ägget ska dela sej till 2 individer, en man kan inte påverka om det blir tvillilngar , men lycka till iallafall