• Anonym

Tryckande kort hvuudvärk i panna och tinning, farligt?? O vad kan det vara?

Senaste dagarna har jag haft då och då en tryckande huvudvärk som kommer och går, ofta varar den ca 2-5 minuter. Den färekommer på olika ställen men i yttre delarna av huvudet och runt hela huvudet, främst tinningen och pannan.

Vad kan detta vara? Något farligt som bör kollas upp??

• Svar på tråden Tryckande kort hvuudvärk i panna och tinning, farligt?? O vad kan det vara?
  • Anonym

ingen läkare här inne?

• Anonym

Jag har nästan samma huvudvärk fast den kan tom sitta bakom ögonen ibland känns det som.
    Hoppas någon svarar

• Bebis

Till anonym i tråden, bihålorna? jag får ont där alldeles innan en förkylning bryter ut.

• Anonym

Tror inte det är migrän, detta kommer så korta stunder

• Anonym

Har full förståelse för din oro!! Har själv sekundlånga smärtor bakom ögat, men har nog kommit underfund med att det är någon nerv som retas..iallafall, jag har letat runt på nätet som en galning över huvudvärk, här är ett tips du kan goggla på: "trigeminusneuralgi". Tycker dina symptom kan stämma in lite på det...Kan tillägga att det INTE är något farligt, men läs på lite om det och säg vad du tycker om symptomen! /amatördoktorn

• Anonym

Bebis:Nee inte bihålorna,det typ dunkar bakom ögonen precis.Det är så svårt att förklara

• Gladabarnensmamma

Sadar brukar jag fa efter en forkylning, det liksom dunkar (gor himla ont faktiskt) bakom ogat/ogonen och forsvinner lika fort som det kom. Efter ett par veckor har det varit borta....

• triss79

Det låter som spännings huvudvärk.

Svar på tråden Tryckande kort hvuudvärk i panna och tinning, farligt?? O vad kan det vara?