• Esmiraldas

PCO och håravfall? Hjälp!

Hej!
    Har PCO.s, haft sedan länge, men ibland med ngr lugna månader....
    Tappar iaf mängder med hår! Jag är så trött på detta!
    Nån som vet vad man kan göra???
    Finns det ngt p-piller som hjälper? Haft desolett/mercilon förut, men dom hade liten effekt på min PCO.
    Har tilltagande problem nu, min läkare skriver inte ut Metformin eftersom jag inte är överviktig!

• Svar på tråden PCO och håravfall? Hjälp!
  • bamsebamse

har samma problem som du..tappar mängder me hår..men vet tyvärr inte va som skulle kunna hjälpa. Glömde o fråga min läkare när ja va där sist. Kram

• agusta

jag har oxå samma problem..har blivit värre sen jag slutade med p-piller(yasmin) men vi ska försöka skaffa barn så jag har inget val... Nägon som har nåt tips? kramar

• atten

jag tycker också att jag tappar hår, men har tyvärr inga tips på vad man kan göra. jag äter inga hormoner alls, har bara lätt pco... fast det är ju inte till nån glädje just nu

• LiselottePCOS

Alla med PCOS tappar inte håret, precis som alla män tappar inte håret. Bäst att nämna det för några kan bli orade av den här läsningen. Jag har inte haft prpoblem med hurvudhåret. Iom att jag är aktiv i pateintföreningen har jag tagit reda på lite om det här problemet. Som inte är roligt för de som drabbas.

Tyvärr finns ingen bra behandling. man får använda samma linemet som män. Rogiane (eller likande namn )på Apoteket och det är dyrt.

När man inte önskar blir gavid kan man pröva androkur eller Diane som är bra för att minska den ökade halten manliga hormoner.

• lill annica

har haft diane p-piller

• Esmiraldas

tack för svar : )
    vad är androkur?
    Svårt med min läkare, han tror inte på detta med håravfall, finns inget vetenskapligt belägg för det säger han.......

• Esmiraldas

jo, lill annica, hjälpte diane p-piller dej?

Svar på tråden PCO och håravfall? Hjälp!