Inredningsbutiker i Göteborg?
Hej på er,
Tänkte att det säkert är en massa Göteborgare här som kan hjälpa en inredningstokig nyinflyttad tjej (vi bor i Onsala).
Vi har helrenoverat vårt hus och nu skall jag inreda men jag hittar nästan inga bra butiker (nu menar jag inte barninredning). Antar att jag är lilte för kräsen efter att ha bott i Stockholm- det finns ju så mycket där.
Jag känner till alla vanliga: MIO, Bolia, Bo Concept, Designtorget osv. Men, så skulle jag på ROOM för de har ju bl.a fina överkast. Typiskt- då har de slagit igen.
Så... HJÄLP!! Söker fina överkast, täcken, ljuslyktor, lampor, "dekorations prylar", gardiner, kuddar, möbler mm. Billigt som dyrt!
Vår stil är modern.. lite loungekänsla i vardagsrummet.
Får väl dela med mig av mina favoriter (för er som vill shoppa i Stockholm) är Plan1, The One (underbar affär- kungsträdgården), Bohem+, Dis Inredning, R.O.O.M, Spiti Inredning och design, Svenskt Tenn, Studio Modern, Ritio Färg & Möbler, Björklund & Winqvist (färg mm.), Posh Living, Asko Möbler, Indori, Upper East, London W 8 (ägs av Simon Davis som inreder i Roomservice- snordyra saker men fina), NK m. fl.. har nog glömt massor.. finns så många fina.
Hoppas jag kan få lite tips här!
Kramisar