• appelsinen

Inredningsbutiker i Göteborg?

Hej på er,

Tänkte att det säkert är en massa Göteborgare här som kan hjälpa en inredningstokig nyinflyttad tjej (vi bor i Onsala).

Vi har helrenoverat vårt hus och nu skall jag inreda men jag hittar nästan inga bra butiker (nu menar jag inte barninredning). Antar att jag är lilte för kräsen efter att ha bott i Stockholm- det finns ju så mycket där.

Jag känner till alla vanliga: MIO, Bolia, Bo Concept, Designtorget osv. Men, så skulle jag på ROOM för de har ju bl.a fina överkast. Typiskt- då har de slagit igen.

Så... HJÄLP!! Söker fina överkast, täcken, ljuslyktor, lampor, "dekorations prylar", gardiner, kuddar, möbler mm. Billigt som dyrt!

Vår stil är modern.. lite loungekänsla i vardagsrummet.

Får väl dela med mig av mina favoriter (för er som vill shoppa i Stockholm) är Plan1, The One (underbar affär- kungsträdgården), Bohem+, Dis Inredning, R.O.O.M, Spiti Inredning och design, Svenskt Tenn, Studio Modern, Ritio Färg & Möbler, Björklund & Winqvist (färg mm.), Posh Living, Asko Möbler, Indori, Upper East, London W 8 (ägs av Simon Davis som inreder i Roomservice- snordyra saker men fina), NK m. fl.. har nog glömt massor.. finns så många fina.

Hoppas jag kan få lite tips här!

Kramisar

• Svar på tråden Inredningsbutiker i Göteborg?
  • LPW

Axelsson & Co är mitt tips på inredningsbutik (butik som öppnade för någon månad sedan). Tycker även om Möbelgalleri Anna och Svenssons på Järntorget.

• Deeva

Ta en sväng till Bolgaret på hörnet Östra Hamngatan/Vallgatan (eller om det är S. Larmgatan.. lär mig aldrig det där )

Öppnade i somras och säljer allt från snygga soffor och mattor till kaffekoppar och tavlor.

• pyttanopysen

Runt magasinsgatan finns en del och Haga och Linnégatan. Sök på eniro.

• Milda

Aktuell Design som ligger vid Skanstorget.

Nu såg jag att du gillade lite mer moderna möbler men en av min favoriter är Stajl som ligger på Linnégatan. Dom har mycket indiskt, asiatiskt. En del möbler men framförallt massa dekorationsgrejer, kuddar, skålar, ljus mm.

Just det....Grönbergs Interiör heter en liten butik långt uppe på Kungsgatan som har fina grejer.

• Milda

Axelsson & Co, var ligger det och vad har dom för möbler?

• bustjejen

Grandma´s på Vallgatan har mycket fint.
    Iems på Danska vägen har en hel del fint ibland.
    Village tror det ligger på Korsgatan.
    Svenska Hem har snygga möbler också

Visst är det kul med inredning

• Littorina

Jag har samma problem som du!! Hittar alltid mycket mer som jag gillar i Stockholm än Göteborg.

En som jag inte varit på i Göteborg men verkar ha fina saker är Sköna Rum Barlastg. 2. Den ligger lite avigt till, inget jag bara går förbi.

• LPW

Axelsson & Co ligger på Ebbe Lieberathsg. 6. Har t.ex Lexington, Missoni-handdukar, möbler från Slettvoll, JIO mfl

• appelsinen

Toppen, Tack för alla tips! Skall pricka av på kartan och åka runt. Milda, gillar visst Indiskt, asiatiskt.. så länge det är modern touch på det. Har köpt en superfin tapet i vardagsrummet som är nougat med medaljongmönster i små glas/plast pärlor (Ulf Moritz). Låter kanske skumt men den är superfin. I dagsljus ser medaljongerna ljusa ut och på kvällen ser de mörka ut. Måste försöka matcha den med moderna lampor osv. som inte ser för strikta ut.

Sedan måste jag tipsa om världens finaste tapet från cole & son som vi satt i vår övre hall.. vet inte vad den heter men den är ljusblå med magnoliablommor på (bruna kvistar). Så underbar!

Gärna fler tips om det finns!

Kram

• LPW

Blev väldigt nyfiken på dina tapeter- du har inte bilder?! Jag funderar på en blå tapet från Cole & Son men det är orkidéer på den och jag har aldrig sett tapeten med magnolia...

Svar på tråden Inredningsbutiker i Göteborg?