När slutade era barn använda haklapp och barntallrik?
de vill jag veta
de vill jag veta
15 månader o både använder och behöver det fortfarande.
Vill oxå veta....
Linus är 2 år och använder haklapp ibland, beroende på vad han äter. Samma med barntallrik. Beror på om det finns någon ren eller inte
När hon var 1 år ungefär. Hon har alltid varit duktig på att äta fint och inte kladda
Leo slipper haklappen ibland, beror lite på vad vi äter... är det väldigt kladdigt så får den vara på... samma med t.ex. ris... har han ingen haklapp då så hamnar hälften i knät för det ramlar av gaffeln/skeden
barntallrik har han oftast.. han tycker att dom är så fina
han är 2 år..
Alicia har haklapp i bland fast hon är nyss fyllda 3 år! Hon själv som kräver det här hemma då hon är skit rädd att spilla på sig.
Äldsta tjejen slutade nog runt 2 år.
Min dotter är tre och har oftast haklapp.
Caesar är 17 månader och har haklapp men inte barntallrik. Han har börjat äta riktigt bra själv nu men det är nog ett tag kvar innan man kan skipppa haklappen, åtminstone om man ska äta kladdiga saker .
Oj. Min kille är 19 månader och har vägrat haklapp i flera månader. Han äter på vanlig djup tallrik (behöver kanter) och dricker ur vanligt glas. En period vägrade han barnbestick, men det har han gått tillbaka till nu (det är ju trots allt mer behändigt). Sedan två månader tillbaka vägrar han också sin tripp trapp stol, utan står och äter på en vanlig stol. Kladdigt som bara attan blir det....
Slutade med haklapp vid 7 månaders ålder på min dotter. Hon äter så fint. Använder det när vi är borta och hon ska äta själv, ifall det blir spill.
Barntallrik har hon fortfarande vid 15 mån ålder.
Jag hade alltid haklapp på mina barn tills fem års ålder och därefter bara vid lite kladdigare mat som spagetti.