Ska betala Faktura!! Är OCR nummer samma som faktura nr?
Har glömt!!
När de står att jag ska fylla i ocr nummer..
är de samma som faktura nummer eller är det mitt kontonr?
Har glömt!!
När de står att jag ska fylla i ocr nummer..
är de samma som faktura nummer eller är det mitt kontonr?
Även om du fått olika svar så kvarstår faktum att ocr-numret är den långa sifferkomb längst ner till vä på inbet.kortet.
Det brukar också stå "vid betalning på annat sätt än med nedanstående avi, var vänlig uppge referens.....". Du ser inget sånt?
Det står ett nr och sen har det en # efter och sedan står oftast beloppet bredvid typ 100, 00. Jag kunde inte redigera bildern som jag tänkte skicka över till dig.
ocr nummer gör att betalningen kommer enklare å snabbare tillhanda, ibland förenklar företaget så att de använder sig av ocr nummer som faktura nummer oxå, men det kan likväl vara helt annat.
ocr nummret är alltså som många redan sagt, dessa siffror längst ner i linje med beloppet
OCR nummret står ALLTID längst ner till vänster på räkningen om du inte hittar det på specifikationen! Så är du osäker är det siffrorna där som gäller som OCR!
ocr ska alltid stå på en faktura annars är det inte en korekt faktura. OCR nummer å avsändare samt belopp alltid på fakturan.........
gosgos: Va, vänta här nu! En korrekt faktura behöver väl inte alls innehålla OCR? OCR har ju ingen faktisk betydelse, det är ju bara formatet på referensnumret?? (OCR=optical character reading, eller nåt sånt)
Möjligen måste väl OCR finnas på en avi, men inte på fakturan!
OCR är ju bara för att förenkla fakturahanteringen.
Finns det inget OCR-nummer, ange fakturanummer och kundnummer i fältet för övrig information som brukar finnas hos de flesta banker.
Yep, det är det OCR-numret är till för
Puuuh
Har du angivit OCR kan du ofta inte lämna ett meddelande.
All för företaget nödvändig info finns inbakat i OCR-numret.
Angående att det inte skulle vara en korrekt faktura bara för att det inte finns OCR så stämmer inte det. Ett företag inför OCR i samband med att de inför elektronisk fakturahantering.
Jag jobbar på kundreskontran på ett stort företag och vi är inte anslutna till OCR annat än för våra Fjärrvärmekunder, vars fakturor hanteras digitalt.
Vet inte ifall det är så alltid men jag brukar få ett felmeddelande om jag råkar mata in fel siffror. Så fick du inget felmeddelande så har du säkert gjort allt rätt
ska betala en faktura men har inget OCR nummer. vad gör jag då