• Anonym (TS)

Pepp-tråd för oss med vuxenakne.

Jag känner att jag behöver peppas lite. Det börjar kännas hopplöst att någonsin bli av med aknen. Jag har haft det mer eller minder i 10 år nu och jag är less på aldrig ha fin hy. Jag skulle absolut kunna leva med lite mensfinnar eller pormaksar på näsan men jag har pormaskar och småplitor i HELA ansiktet, jag har inte så mkt stora ömmande finnar kanske 2-3 åt gången men det räcker verkligen. Jag har rengöring och hudkrämer som är väldigt mkt bättre än någonting jag tidigare har provat,  de får inte bort dem men jag bli väldigt matt i hyn jämfört med tidigare då jag glänste som att jag hade doppat ansiktet i ett smörpaket efter bara några timmar. Jag har för ett tag sen börjat med Yasmin p-piller och jag HOPPAS verkligen att de hjälper, vet inte vad jag ska ta mig till annars.

Kan tillägga att jag inte vågar äta roaccutan, jag är för depressionsbenägen för det.

• Svar på tråden Pepp-tråd för oss med vuxenakne.
  • NeasMamma

Jasmin och Diane ska ju vara väldigt bra har jag hört. Jag har börjat med Klear active tror jag de heter från tv hehe..  Säkert lurad men hittills har det funkat. Jag hade inte råd att köpa de produkter jag brukar köpa så då testade jag dessa. Verkar väldigt starkt dock..

KÅRV - om du bryr dig om ditt FL! www.familjeliv.se/Forum-5-163/m12310375.html
  • Anonym (finnig)

jag har också mkt acne, och det e jättejobbigt. Jag äter Mini-Pe men måste nog byta... Känner mig jämt smutsig

• Anonym (jag också)

Jag åt antibiotika, på inrådan av en kosmetolog. Det är bäst på vintern eftersom man inte ska var i sol. Det hjälpte! Blev jättefin i hyn.

• Birgitta2

Hur är det med kosten? Äter du pizza, mkt feta såser, läsk, godis, chips etc etc? För det sätter sig i hyn om man är minsta känslig.

• Anonym (TS)

Neasmamma: Det låter bra att Yasmin har rykte om sig att vara bra. Är det pro-active du menar att använder? den har jag varit lite skeptisk till men jag är villig att prova allt fast iofs om den är stark så fixar nog inte min hy den. Min hy är superkänslig..

anonym(finnig) vad använder du för rengöring? något bra??

anonym (jag också) får man det av husläkaren eller går man till en hudläkare?

birgitta2: jag äter inte bättre eller sämre än någon annan. Jag tror inte på att ens hy beror på hur mkt skräpmat man äter men tack för ditt svar iaf.

• Anonym (jag också)

Olika läror......... Enligt min hudläkare har det inget alls att göra med vad man äter. Oftare ör det nog att man torkar ut huden med krämer som innehåller alkohol istället för att ge den fukt.

• Birgitta2

Jo, faktum är att för mycket fett och socker gör att det blir värre än det behövt bli. Min son har acne. Och han öser i sig läsk och chips. Den sista månaden har han dragit ner otroligt, nästan till noll. Och hans hy är mycket mycket bättre.

Det du äter återspeglas i hy och hår och naglar. 

• Anonym (TS)

Birgitta2: Vad bra att det fungerar för honom men det ä somsagt ingenting för mig.

• Anonym (finnig)

Har en 8 månaders bebis och äter som sagt Mini-Pe fortfarande. Jag har inte haft råd att köpa så dyra krämer det sista. Men jag körde med Dermologica ett tag och det var inte bättre än Loreals krämer för känslig hud. Jag tänker prova proactive som de säljer på tv-shop. Men kommer prata med de på MVC så jag kan få Jasmine. Får så mycket akne nu att jag snart slutar med de pillrena jag har nu.

Ja ja tråkigt att jämt behöva kladda ner ansiktet med foundation som gör att finnar kommer ännu lättare. Men utan det ser man för taskig ut

• Anonym (TS)

Anonym(finnig): jag har också provat dermalogica, jag tyckte att det var riktigt, riktigt dåligt. Ffa för det priset! Hoppas det går bra med proactive! Jag är somsagt lite rädd att den är för stark för mig men den verkar ju fungera för andra. Ja det är verkligen trist att behöva ha foundation hela tiden, jag har make up stores och den får jag massa nya finnar av hela tiden. Jag har funderat på i.d smink. har du provat något sånt??

Svar på tråden Pepp-tråd för oss med vuxenakne.