• albin2

dop-pynt!

Jag behöver idéer för dukningen vid min sons dopkalas! Det är ju ganska vanligt att man lägger små fötter och storkar på borden, men vad kan man mer göra? Jag tänkte pynta borden på ett lite annorlunda sätt och har tusen och..suck..inga idéer..

• Svar på tråden dop-pynt!
  • Örnen76

Kanske det Du gav mig i alla fall inspiration till att sätta band runt ljusstakarna Få se om jag hinner...

• Lemilia

Vi ska ha dop i nov. Jag har tänkt ha vita dukar, limegröna blockljus, kastanjer, limegröna servetter, löv och annat höstigt!!!
    Jag gillar verkligen hösten...mina färger

• Jessica24
    NyfikenÖrn
    Vad kul! Skrattande
    Kan berätta att det var ett himla jobb att få dit dom och framför allt att få det jämt. Men fint blev det allt. Flört
    ♥ Victor 14/3-2006 ♥
  • Örnen76

Jessica24 - tack för "varningen" Kan hålla med om att du fick det supersnyggt!

• Jessica24

Tack så mycket! Glad

♥ Victor 14/3-2006 ♥
  • Madde A

Lemilia: Det lät jättefint.... nu fick jag lite tips med, ska också ha dop i november, och då kan vi till och med få användning av alla miljoner kastanjer som stora sonen dragit hem, haha

• Örnen76

Madde A - kastanjer! Vilket bra tips!!

• Rix

Har bilder från dotterns dopdukning i mitt galleri, färgen kanske inte passar så bra men...

• Rix

I dom små påsarna ligger ett alladinhjärta. Det blev mycket uppskattat.

• CindyLou

Jag ska ha dop för min lille pojk Caden i morgon. Han ska döpas i skogen vid ett stenkapell och sorebror Nathan ska hämta vatten ur en bäck som rinner förbi. (det ska regna i morgon!!)
    Tyvärr så har vi varit lite sent ute med dopfesten och dess dekorationer så vi dukade upp 4 långbord idag med mörkblå dukar, höstlöv och rönnbär och små guldstjärnor i mitten av alla borden. Även servetter och ljus i terrakottfärg och i silverljusstakar. Min mamma slängde ihop några landskap i krukfat med mossa, grantoppar,stenar m.m.
    Tårtan beställde vi idag! Ska hämta den i morgonbitti och dom är orangea och gula med hösttema.

Det jag inte hade räknat med att hösten redan är över nästan innan den börjat så de flesta löv är bruna.

• albin2

STORT tack för alla svar!! Nu har jag lite fler idéer tack vare er! Dopet är inte förrän om cirkus en månad, och jag kommer att lägga in bilderna på dukningen under bildgalleriet! Ha en skön söndag i höstvädret!!

Svar på tråden dop-pynt!