• I Love M

Åka bergodalbana gravid?

Hej!

I helgen ska jag till en nöjespark och åka massor med bergodalbana, och jag är gravid i vecka 6. Är det farligt? Bör jag stå på backen och titta på? ;(

/bergodalbane-freaket

• Svar på tråden Åka bergodalbana gravid?
  • pruppa

till mig sa bm att man aldrig ska åka bergodalbanor o dyl när man är gravid,
    googla lite o se om du hittar nån information med lite "kött på benen"

• I Love M

Kan man det!!?? Åh GUD va glad jag blir! Är du säker? :-/

/ändå lite worried

• I Love M

Hmm... två olika svar. Jag får nog googla lite och se om jag finner nåt svar... tack så mycket båda!

• MissBlaise

Hmm de varnar ju för det... frågade en läkare på grönalund och han kunde iunte svara på det. Vi var inte långt gågna då.. typ som dig... Så jag tittade på :-/

• lillalillalillamysan

När man står vi bergodalbanor finns det ju skyltar med "tillstånd" som man inte får åka i, typ ont i ryggen. Jag är nästan 110 % säker att det finns en skylt som säger att man inte får åka som gravid...

• blondimom

tror det till och med står skyltar att du inte bör göra det... på liseberg... funderar över om det står på alla..?

det e en varningstriangel, m en gravid kvinna på med ett stort rött steck rakt över...sorry..

• I Love M

Tack för alla svar!
    Jag får nog kolla vad dom har för skyltar.

Stackars mig... ;(

• Novus

Många tror det bara handlar om säkerhets"stången" som kan klämma åt magen. Men det som det handlar om mest är ju de G-krafter som kroppen utsäts för.
    När jag frågat på Gröna Lund avrådde de mig helt från att åka och då var jag precis i början av graviditeten

• K72

Jag åkte floomride (eller vad det heter) då jag var i 20nde veckan och ångrade mig rejält efteråt... Vagnen kom ner med värsta dunsen och jag var livrädd för att bebisen skulle ha tagit stryk. Ingenting hände dock men jag kommer ALDRIG mer åka någon som helst karusell om jag blir gravid igen....

Svar på tråden Åka bergodalbana gravid?