• Flisalisan

Bok till en 1- åring?

Nån som har nåt bra tips på nån barnbok till en 1 åring?

//Daniella

• Svar på tråden Bok till en 1- åring?
  • MrsMurphy

Knacka på! av Tidholm är helt underbar!

Går allt för lätt blir man fort dum...
  • Milimani

Likaså Ture-böckerna av Tidholm och hennes böcker som heter bla Lite Sjuk, Apan fin, Äta mat.

• Celestina

Min pojke fick Max Balja, och Max Lampa när han fyllde 1 år. Jag gillar verkligen också Max-böckerna!

• Snorky

Jag tycker faktiskt de är för små när de är ett år för såna med massa text... Bäst är pekböcker med bilder känner jag. Min son har en massa olika.
    Vi har tex Max, totte, emma osv... men de funkar inge vidare tycker jag... det ska vara såna färgglada med tex djur, fordon etc. om min son får välja!

• Milimani

Lits sjuk,äta mat, apan fin mf av Tidhol är just färgglada och bara två ord på varje sida. Sen måste man ju inte läsa texten som står utan bara titta/prata om bilderna.
    När jag läser tidningar som tex vi föräldrar eller amelia brukar min 8 veckor gamla tjej ibland vara med. Då berättar jag för henne om bilderna och hon tittar storögt!

• Flisalisan

Tackar för förslagen..

Ja, det är inte lätt detta.. Men nu vet jag ju mer än innan.

//Daniella

• Amorella
    MrsMurphy skrev 2006-10-18 08:32:28 följande:
    Knacka på! av Tidholm är helt underbar! Går allt för lätt blir man fort dum...
    Min tjej är 1 ½ år och detta med att läsa böcker har blivit intressant först de senaste månaderna. "Knacka på!" är en storfavorit. Korta texter och roliga bilder. Hon gillar också när det är foton av andra barn, t.ex. "Arne i förskolan". Innan det blev kul med själva läsningen var det enkla bilderböcker som gällde som hon bläddrade i själv och då hemskt gärna flik-böcker eller bäcker med lite känseleffekter i.
    Något hon också tycker är kul nu är böcker med djur i som man kan härma. Det kan också vara enkla bilderböcker, t.ex. "Mu!". Eller böcker med bilar och andra fordon i så att man kan få säga brum hundra ggr...
  • stinafina

Här har Maxböckerna varit en favorit hos alla fem barnen. Dem kan jag varmt rekommendera.

• Machapuchare

Totte och Emma böckerna är favoriter hos oss (lilleman är 15 månader). Samt alla sångböcker. De hämtar han när han vill att någon av oss skall sitta och sjunga med honom en stund. Så gulligt!

Svar på tråden Bok till en 1- åring?