• Beckasin

playdough-bråk

Min usling till make köpte playdough (färglad lera) till min son Axel som bara är 2,5 år. Axel fick tyvärr syn på paketet och ville naturligtvis genast leka med det. Men sen när han var på dagis slängde jag skiten. Min man tycker att jag är hysterisk, men vad tycker ni? Skulle ni tycka det var ok att ha färgglad lera inkletat i varenda vrå av huset?

• Svar på tråden playdough-bråk
  • lilla snuttan

Ni kan väl sitta tillsammans och leka med leran och sen plocka bort det när ni lekt klart? då behöver du inte oroa dig för att få grön-röd- blåa väggar

• Lola Jämtland

Öh....de bör ju sitta vid ett bord o leka med detta.

Inte springa omkring överallt o då är det ju upp till dig som förälder vilken varaint du väljer.

Sitta still eller gå omkring.

Hysterisk? Jo.

//Livet går inte i repris
  • 2pojkar1flicka

Kan han inte få sitta vid köksbordet och leka med det, när du är med då?

• JossanH

jag trodde att de lektemed det på dagis oxå? Under ordnade former är det nog ingen fara, så slappna av lite du

• Alyssa

Min dotte lekte med dogh sen 1½år ålder och satt ho vid bordet och lekte. Gick hur bra som helst...

• Lola Jämtland
    JossanH skrev 2006-10-18 09:55:27 följande:
    jag trodde att de lektemed det på dagis oxå? Under ordnade former är det nog ingen fara, så slappna av lite du
    Mm, på förskolan kan det sitta typ 10 barn o leka med detta o där blir det aldrig en massa klet i resten av lokalen...
    Möjligen ramlar det ner på golvet men det är ju bara att sopa upp.....
    //Livet går inte i repris
  • Scrapmom

Jag måste nog hålla med din man. Sätt din son vid ett bord och lek med honom.

• giz den allsmäktige

öööööö är väll klart ungarna ska få ha lera.
    är ju kreativt.
    ts ställer du dej lika till kritor, pennor m.m?

han kan väll sitta brevid dej när du sitter vid datan om inte du vill va med å dega. i detta fallet så håller jag på din hubbie

• Amorella

Det tycker ju barn är jätteroligt att leka med, men man sitter ju vid bordet och gör det.

• uniMog

självklart ska barnen få leka med lera! Däremot inte kleta ner huset med det.

You'll never get to Heaven if you're afraid of getting high
Svar på tråden playdough-bråk