• suten

Fråga ang förbereda mjölkersättning

Hur gör ni med NAN1 alt. Baby Semp. På förpackningen står att man måste tillaga ett mål i taget. Detta är så himla bökigt eftersom vattnet måste koka upp och svalna. Ger man sin bebis ersättning ca var tredje timma blir detta väldigt bökigt. Hur gör ni? Jag har inte fått något rakt svar när jag pratat med BB och BVC.

Har hört att det ska vara bättre med pulver än tetra pak, stämmer det? Vad är skillnaden?

• Svar på tråden Fråga ang förbereda mjölkersättning
  • P med W F J

Vi gjorde ordning flera flaskor och ställde i kylen, tog fram en åt gången och värmde i micron. Det gick bra och han lever och är fet . Skulle aldrig stå och koka vatten mitt i natten.

• xandra84

jag värmer vattnet i micron till ättemperatur...tyckte oxå de va för bökigt att koka upp för sen måste det ju svalna med!...

• Mickis74

Vi kokade en hel kanna vatten på morgonen som fick svalna....sen hade vi den i kylen och tog bara fram det som behövdes för en flaska. Vi värmde sen till ättemperatur i micron.

• Novus

Men vattnet ska ju kokas Xandra?

TS
    Varför inte koka upp mycket vatten och låta det svalna till lagom temp och sedan hälla det på en termos? Då är det ju bara att blanda i pulvret. Så gjorde vi och skulle aldrig göra flera flaskor som ställs i kylen. Mne är bara vattnet kokat och klart går det ju fort

• xandra84

det ska kokas om man har brunn, har man kommunalt vatten behövs inte det! så sa vår bvc till oss...

• Mickis74

Har man kommunalt vatten behöver man inte koka.....men vi gjorde det första månaderna för att vara på säkra sidan.

• Rasmus06

Vi kokade också, ställde i kylen och värmde i micro. På nätterna hällde jag upp en del i flaskor och hade en termos med kokhett vatten så man kunde fylla på en del så det blev ättemp. Funkade kanon för oss.

Fick info från bvc att efter 6 månader behöver man inte koka längre.

• emmies

vrför inte bara ställa in vattnet i micron på 40 sekunder o blanda i pulvret...

livet är en fest !!!
  • Rasmus06

På natten orkade inte jag springa upp o värma. Så därför körde jag på termos. Och fram till 6 månader ska man helst koka vatten. Sen kan man ju självklart värma i micro, det gjorde vi på dagarna.

• carren

jag kokar upp vatten som jag låter stå i tex. tillbringare. när det är dax för mat måttar jag upp rätt mängd vatten i nappflaskan, värmer i micron o häller i pulvret.

på natten gör jag i ordning ex antal nappflaskor med rätt mängd kokat vatten som sen bara behöver värmas i micron. har även en pulver doserare som underlättar ytterligare då rätt mängd ersättning är måttad o klar att bara hälla i flaskan.

Svar på tråden Fråga ang förbereda mjölkersättning