• fiolen

Hopphäst i gummi (leksak)

Jag är på jakt efter en rolig leksak till min 7-månaders son. Det är ett lite större gummidjur som barnet kan sitta/rida på och hålla i öronen. Det kan kallas för hopphäst tror jag. Är det någon som förstår vad jag menar och även var man kan köpa en sådan leksak?

• Svar på tråden Hopphäst i gummi (leksak)
  • LabLover

Inte det du vill veta men jag kan inte låta bli...

Jag har en och tycker inte den är bra! Den är ostabil och välter lätt. Min dotter fick en sådan när hon fylde 1 år och kan inte använda den själv ännu (fast hon är snart 17 månader).

Satsa hellre på en gunghäst i hårdplast. Hon fick en sådan också och den är suverän. Välter inte hur hon än gungar och klättrar. De har dem på hennes fsk också.

Tror att gunghästen är köpt på BR eller Toys R Us.

• morriis

Inte en aning om vart man köper den, men vi har en sådan hemma. Är hypernervös när sonen skuttar runt på den. Vet inte hur många gånger den vält över när han skuttat för fort. Men alla barnen som är här hemma uppskattar den till max.

• elegi

Har sett dom i leksaksaffären typ Brio tror jag att d va, bland såna bollar med pinnar att hålla i som man hade när man va liten

• turia

det är bra träna balansen---så jag rekommenderar den.. barn kommer alltid ramla. man får se till den inte är i närheten av vassa hörn bara

• elegi

Ska tillägga att min son är 3½ och hans kusin fick en när hon fyllde 2år så dom kanske är till lite större barn just pga obalansen.
    Har för övrigt sett på ikea en stadig typ gunghäst i hårdplast tror inte att den kostade mer än strax under 100:- kolla på www.ikea.se

• fiolen

tack för era tips. ska tänka på det.

• elegi

Ä funka ju inte gå in på www.ikea.se klica på barnens ikea och sen på bar5nmöbler så kommer den på första sidan en grön grej, skulle köpt en sån om mina barn inte va 3½ å 6år

Svar på tråden Hopphäst i gummi (leksak)