• Sannah

Flyter ditt bajs eller sjunker det?

Med tanke på förra avsnittet av "Du är vad du äter" där Bert Karlsson var med, blev jag lite fundersam.

Anna Skipper sa nämligen, att om man äter "rätt" och kroppen fungerar som den ska så ska bajset flyta.
    Alltså om bajset sjunker, så får kroppen för lite fibrer och så.

Är det verkligen så? Fundersam
    Vad jag minns, så har mitt bajs aldrig klarat  av att hålla sig ovanför vattenytan Generad

OBS! Detta gäller alltså inte diarré nu!

// Sanna
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Flyter ditt bajs eller sjunker det?
  • Sannah

Känns ju skönt att veta, att jag inte är ensam om att ha sjunkande bajs...Flört
    Tycker mig också äta mycket fibrer och så - det var därför jag ville göra en omröstning för att se om de flesta verkligen har som Anna sade. (flytande bajs Generad)

Ämnet är väl inget att bli upprörd över...eller? Fundersam
    Det betyder väl inte att man måste hänga med halsen nere i toastolen för det. Skrattande
    Tror inte att det finns någon som inte har sett sitt bajs någongång....
    T.o.m. läkarna frågar ju ibland hur avföringen ser ut....Flört

// Sanna
  • klickann

Men beror inte det mkt på hur stora kluttar man lägger då? Känns ju sjukt att snacka om avföring *s* Men iaf.... Om allt sitter ihop i en korv så sjunker det men är det mindre bitar så flyter det juh? hmmm

• överbandsfürern

beror väl på om det är en hel gödseltank eller 2 harlortar man lägger av

Bulldegsmage...klar för jäsning
  • JOCELYN06

det beror på vad jag äter...

imorse flöt den....men då hade jag ätit mycke bröd som är fiberrikt och fruk.....
    dom dagarna jag inte äter så mycke frukt...sjunker den

• Trocadero
    Clobberella skrev 2006-10-19 10:52:21 följande:
    Cloud berry: Så enligt den logiken så får jag i alla fall behålla fettet jag stoppar i mig? Det låter ju bra (Underviktig)
    Ja, det är ju tur det
  • prinsessans

mitt sjunker. Anna skipper har fel!! När man äter mycket fet mat och mest en massa onyttigt så flyter bajset.

• styrkemamma

Mitt skit sjunker alltid! har aldrig sett en korv flyta.......

men vaddå ska den flyta den jäkeln????

Svar på tråden Flyter ditt bajs eller sjunker det?