Panelgardiner?
Jag är lite nyfiken på vad folk tycker om panelgardiner!
Passar inget av svaren så skriv gärna själv...
Jag är lite nyfiken på vad folk tycker om panelgardiner!
Passar inget av svaren så skriv gärna själv...
Det är ju super snygg med panelgardiner
jag älskar panelgardiner,har i alla mina fönster. Det är d bästa modet inom heminredning som nånsin kommits på. Jag harat att hålla på å fiffa å fixa med gardiner, dom är såååå enkla att ha å göra med och de är snygga å stilrena.
Har aldrig gillat dem särskilt mycket och definitivt inte nu när de sitter i 9 fönster av 10. Hur tråkigt som helst. Så nix, inga panelgardiner hemma hos oss.
jag röstade "Ja, det finns inge snyggare!" men ville även rösta "Har inget annat i mina fönster!"
så stilrent och snyggt! aldrig att jag går tillbaks till "vanliga" gardiner.
Panelgardiner är snyggt, stilrent och enkelt, så som jag vill ha gardiner! Hatar rysch och pysch, då är jag hellre utan gardiner helt, så paneler är lösningen
Kan ju också tillägga att vi i stort sett har skippat gardiner helt och hållet hemma. Enda fönstren med gardiner är köket (hellånga linnegardiner) och sovrummet (typ IKEA's Lill som är vit och supertunn). Framför altandörren har jag satt ett vitt tråd-draperi. En del bilder finns i mitt galleri.
Många sakriver att de väljer panelgardiner för de hatar rysch, pysch och volanger. Nu behöver man ju inte välja just det för att man inte väljer panelgardiner. ;) Det finns ju vanliga längder eller typ hissgardiner som är allt annat är rysch och pysch.
Detta är för mig en hissgardin;
http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?topcategoryId=15594&catalogId=10103&storeId=2&productId=10882&langId=-11&categoryId=15847&chosenPartNumber=40054029
Ja, det finns ju mycket mellan panelgardiner och ryschpyschet. Hissgardiner av något slag kommer vi att sätta i lillskruttan/ens rum. Skulle gärna vilja ha Mairos fina barntyger men förmodligen blir det någon enfärgad variant som mörklägger eftersom fönstren saknar persienner/rullgardiner.
Ja, jo, hissgardiner (om de är väääldigt raka och nästan strikta) är också okej hos mig. Däremot blir vanliga längder aldrig så släta som jag tycker är snyggt, utan veckar sig alltid liite. Petig, jag!?!
Men omröstningen handlade ju om panelgardinernas vara eller icke vara, och då väljer jag dem framför andra varianter på längder.
Jo då, det är fint...
Visst är det fint jämfört med sådana med massa rysch och grejer, fast jag tycker om saker som har en funktion (mer än att vara snygga då) så jag gillar raka gardiner som man kan dra för.
Hur ser panel gardiner ut då? Haha, jag är helt kass på gardiner. Aldrig varit intresserad om man säger så. Kalla mig manlig här trots att jag är kvinnlig i många skeden men just gardiner? Har ingen koll dom sitter i fönstren och matschar tapeten men ser dom ut på olika sätt? GE mig gärna en beskrivning vad som är skillnad på gardin till gardin tack.
OCH nej jag skojar inte, jag förstår mig bara inte på sånt här.
Kopiera den så syns gardinerna.
Nä, jag gillar dem inte men jag gillar iofs inte gardiner alls. har efter mkt om och men satt upp gardiner i köket men det tog emot...