• Sanda

Proviva shots ok?

Är det ok att dricka Proviva shots om man har ett litet knytte i magen, någon som vet? Står ingen varningstext på men tänkte på bakteriefloran som kanske inte är bra?

• Svar på tråden Proviva shots ok?
  • turpis

Det är ju bra bakterier, så det är ingen fara. Vi har ca ett kilo nyttiga bakterier i mag/tarmsystemet (har jag hört i alla fall), och proviva fyller på med såna som behövs. Läs på SLV, där tar de ju upp allt som kan vara dåligt!

• Lepa

Ja det måste man väll kunna annars e ju reklamen helt fel riktad! Det är ju flera gravida i reklamen som tar dom...

• Sanda

Har inte sett reklamen men på becels shots så står det att det inte rekomenderas till gravida och ammande, därför undrade jag

• TorpSara

ProViva går utmärkt. Ingenting som kan skada någon bäbis, bakterierna stannar i din mage, de går inte över i blodomloppet.

• Sanda

Tack det lugnar.....både sinne och mage :) Lycka till med den kommande födseln :)

• Jeladim

Min dietist på MVC var jättenöjd med att jag dricker Proviva shots varje dag, hon sa att förutom att det är bra för min mage så hjälper det bebisen att inte utveckla allergier senare i livet om man dricker det under själva graviditeten! Hon tyckte att alla gravida ska dricka det! Så jag klunkar minst en om dagen.

Svar på tråden Proviva shots ok?