• Jennie Brunflo

Vad är en rask promenad?

Min syster hävdar med bestämdhet att en rask promenad inte räknas som rask om man har barnvagn med sig, då är en lugn eller långsam promenad.

Jag hävdar att en rask promenad beror på vilket pulsslag du har. Går du fort och får upp pulsen så spelar det ju ingen roll om du går med barnvagn på grusväg, med stavar i ett elljusspår eller bara som vanligt på en löparbana. Går du snabbt så du får hög puls så är ju promenaden rask.

Eller?

ps. Länka gärna till sidor där man rekommenderas en rask promenad med barnvagn.

• Svar på tråden Vad är en rask promenad?
  • Danbala

Är det fortfarande en lugn promenad enligt henne om man joggar med vagnen?

Jag håller med dig - definitionen av att promenera raskt torde vara hur kroppen reagerar.

[...fnord...]
  • FaithHeavenly

Det är väl klart att du kan ta en rask promenad även med barnvagn.... *hmm...*
    Vad menar hon egentligen? Att man inte får upp samma takt eller? Det får jag alldeles utmärkt o inte nog med det så får armarna jobba oxå

Kvinnan är mannens ära (bibeln)
  • Rockmama

Du har rätt, det är pulsslaget som spelar roll. Jag hävdar att en rask promenad med barnvagn är ännu effektivare än en rask promenad utan barnvagn. Ofta går man ju långsammare om man har en barnvagn med sig men det viktiga är att man får upp flåset, blir svettig och att hjärtat får jobba.

Räknar din syrra inte jogging med barnvagn som jogging heller?

• Jennie Brunflo

Här är hennes exakta ord jag fick på mäjlen.

"Gick du med barnvagn? Då räknas det inte!
    Jag gick med barnvagn när XXXX var liten och fick sedan se att hur fort du än går så räknas det som långsam eller lugn prommenad..."

• Nessii

jag hävdar att en promenad med barnvagn kan klassas som rask.. Gå tex på en gropig grusväg eller där det är mycket backar o jag kan garanatera att pulsen går upp o svetten lackar. Okej att man är lite mindre rörlig med armarna men benmusklena o konditionen får sitt.

din syster får testa att dra med sig barnvagnen ut i ett spår..

nessii

• Jennie Brunflo

Jag tänkte detsamma:

Om man inte kan gå en rask promenad med en barnvagn så kan man ju inte springa med den heller....och likt förbbb så springer folk med vagnen.

• Amatea

På Aftonbladets viktklubb förbrukar man färre kalorier om man går med barnvagn jmf utan, enligt deras system. Jag mailade dem om det eftersom jag alltid går med pulsklocka och förbrukningen så klart har att göra med pulsen. Och jag förbrukade alltid mer /fick högre puls när jag gick RASKT med barnvagn än raskt utan.

(Å andra sidan finns det mååånga mammor som drar barnvagn i krypfart och undrar varför de inte går ner i vikt trots att de *är ute och går med barnvagnen hela dagarna)  

* * * * * Amatea med Felicia-04 och Leah-05 * * * * *
  • Jennie Brunflo

Amatea:

Tack för den! Det ska jag skriva till henne.

Funderar på om det är på VV hon sett att barnvagnspromenad räknas som lugn promenad.

Vad vet jag???
    Jag tror hon sett/läst det någonstans.

Svar på tråden Vad är en rask promenad?