• loverose

Funkar galltvål...?

Undrar om galltvålen tar bort fläckr från tex turspennor, banan, färg i allmänhet. Min tjej har börjat komma hem med en massa fläckiga tröjor från dagis som aldrig blir rena igen. Känns lite trist att hon har tröjor 2 ggr och sen är de förstörda. Någon ide att köpa galltvål, tar den bort såna fläckar??

• Svar på tråden Funkar galltvål...?
  • Marlene

galltvål har funkat rätt bra här, det har inte tagit bort allt men mycket

• burtok

jag måst4 tyvärr säga att jag har inte hittat nåt medel som tar bort min familjs fläckar... Har testat galltvål, några fläckar vet jag att jag fick bort men minns tyvärr inte vad det var...

• Hallonpaj

Galltvål är bra, tycker jag, men tusch har jag nog inte provat på.

• Mariiie

Jag är väldigt imponerad av galltvålet.
    Det har fått bort många av min sons fläckar. Även de som blivit tvättade ett antal gånger. Om de just varit de fläckar du syftar på vet jag inte. Men gräsfläckar bla. har jag blitt av med.
    Galltvål finns både som flytande och fast. Men jag är inte lika imponerad av de flytande. Har inte hunnit testa på så mycke, men några fläckar e kvar på min dotters tröja.

Men de e inte så dyrt. Testa!
    Jag gillar det!

/Mariiie

• anlee

Galltvål är super!! Har fått bort både blod,fett och gräsfläckar och det syns absolut ingenting efteråt! Färg och sånt har jag inte provat. Men köp det-ett superbra "medel" mvh anlee

• Aunt Molly

Ja, testa galltvål! Vi kör med det och Mariiie skriver tar det även bort gamla fläckar! Tusch har jag inte heller testat men fläckar av gräs, blod, banan, tomatsås mm går bort hur lätt som helst!

(Jag tvättade även fållen på min brudklänning med galltvål efter bröllopet; tyget kan vattentvättas och det var märken efter skokräm mm på fållen och den blev helt ren. Även mina vita bröllopsskor blev skinande rena av galltvål; efter bröllopsfesten var de helt gråsolkiga... Även om man inte använder klänning och skor igen är det roligt om de är rena och fräsha i garderoben!)

• mamelie

Jag har hört mycket positivt om galltvål, har själv testat men jag blev inte jätteimponerad. Jag tar Yes diskmedel på fläckarna innan de åker in i tvättmaskinen och det tycker jag funkar bäst....

• snusans mamma

Det bästa medel mot fläckar jag köpt är från AMWAY. Det har funkat på alla fläckar än så länge. Medlet säljs som hemförsäljning .

• Nickan

I LOVE MY GALLTVÅL!
    Men försökte för några veckor sedan använda det som fanns kvar av den, små små rester, för att få bort några bärfläckar och antagligen höll jag allt för nära ansiktet för tvålen gick sönder och jag fick in småbitar i ögonen. Ajajajaaj!!! Inte att rekommendera.
    Så håll den för allt i världen borta från era barn! Den är STARK.

• Mariiie

Nickan:

Hur gick det med ögat då??

/Mariiie

Svar på tråden Funkar galltvål...?