• loverose

Funkar galltvål...?

Undrar om galltvålen tar bort fläckr från tex turspennor, banan, färg i allmänhet. Min tjej har börjat komma hem med en massa fläckiga tröjor från dagis som aldrig blir rena igen. Känns lite trist att hon har tröjor 2 ggr och sen är de förstörda. Någon ide att köpa galltvål, tar den bort såna fläckar??

• Svar på tråden Funkar galltvål...?
  • Stargirl

Njaaa. på vissa fläckar. Senast så blev det orange fläckar kvar av lasagne trots galltvål. Men ofta så hjälper det faktisk.

Då är det kanske en tjej då......
  • Nickan

Mariiie - det gick bra. Gjorde bara djävulskt ont några timmar.

• Salmela

Hejsan...
    Har hört mycket om den där tvålen, även tidigare, men ingen har kunnat säga vart man kan köpa den.Någon som vet var?

• oOrosamarängerOo

Nja, den funkar på mycket, men långt ifrån allt. Har tex inte fått bort fläckar från köttförsås.
    Brukar köra med vanish, med det har jag fått bort alla fläckar hittills, tycker det är helt suveränt, tom. fått bort märkpenna .

• oOrosamarängerOo
    Salmela skrev 2006-10-26 19:53:11 följande:
    Hejsan...Har hört mycket om den där tvålen, även tidigare, men ingen har kunnat säga vart man kan köpa den.Någon som vet var?
    Barnens hus säljer den och endel Lindexbutiker, tror de finns på stora varuhus oxå typ Maxi. Finns både fast och flytande.
  • Ekstam

Jag tycker att galltvålen är superbra till allt, fläckar, rengöring av vagnen osv finns att köpa på ex hemtex!

• oOrosamarängerOo

Min hjärna funkar inte riktigt  idag, skrev Lindex men menade Hemtex 

• Mariiie

Det finns att köpa på Claes Ohlsson oxå.
    Fast tvål kostar: 39:-
    Flytande kostar: 79:-

Men jag tycker inte att det flytande fungerar riktigt lika bra.

/Mariiie

• Amine

Den fasta galltvålen fungerar bra tycker jag - om man har kommunalt vatten.
    På tusch hade jag först gnuggat in galltvål och sen tagit en dutt ta bort.

• KajsaSthlm

Den funkar OK tycker jag. Fast jag tycker att flytande Ta Bort är bättre. På riktigt svåra fläckar så häller jag på Ta Bort och låter det verka ett par timmar, sedan tvättar jag i maskin som vanligt. Om det t ex blir fläckar från köttfärssås på en vit tröja så kan man dutta på Klorin. Då försvinner det garanterat.

Jag brukar faktiskt få bort de allra flesta fläckarna. Fettfläckar, sylt, tomatsås etc. Det enda som jag gått bet på är inkletad banan och morotspuré.

• 64ulla

Jag använder något som heter 40-60 som säljs via hempartyn. Det tar bort alla fläckar tom intvättade gamla fläckar av banan. Har även tagit bort just köttfärsåsfläckar. Helt superbt. Skulle aldrig klara av att leva utan detta.

• missteddy
    Salmela skrev 2006-10-26 19:53:11 följande:
    Hejsan...Har hört mycket om den där tvålen, även tidigare, men ingen har kunnat säga vart man kan köpa den.Någon som vet var?
    kolla på galltval.se där finns en lista vart i din stad man kan köpa den
  • lilla tummelisa

Måste bara tipsa om att Yes är bra på fläckar oxå, inte bara på disk!

• loverose

Tack för alla svar, nu får man väl ta och pröva sig fram lite..

Svar på tråden Funkar galltvål...?