• Anonym (hjälp)

soc som borgenär på lägenhet

hej

Vi ska flytta till en annan stad pga av att vi fått jobb där.
    Vi har betalningsanmärkningar båda två, så vi måste ha en borgenär, men har tyvär ingen som kan hjälpa oss.
    Kan man be soc att vara borgenär på lägenheten?
    Vi har alltid betalat våran hyra, så vi har inga hyresskulder.

Tacksam för svar.

• Svar på tråden soc som borgenär på lägenhet
  • Multivitamin

det beror på hur mycket ni tjänar i månaden..
    soc betalar inte om någon av er tjänar för mycket, men dom går som borgenärer

• Anonym (hjälp)

vi behöver ingen hjälp med hyran, för pengar har vi, men vi får bara inte stå själva på kontraktet, utan vi måste ha en borgenär

• Multivitamin

det beror på som sagt om dem godkänner er, dom står no inte bara som borenärer utan någon måste "gå" hos dem.. men ring och hör..

• Anonym (hjälp)

Jo, jag ska göra det imorgon.
    Men det känns så jobbigt bara.
    Så dumt om vi måste tacka nej till ett jobb när vi är arbetslösa pga att vi inte får stå själva på hyreskontraktet

• Anonym (hjälp)

tack för ditt svar iaf!

• LaManga

Om Ni frågar hyresägaren om Ni kan sätta in tex 3 månaders hyra i förskott som borgen så går de säkert med på det. 3 månader är ju uppsägingen på så de tar ju ingen större risk då.

• Anonym (hjälp)

Jag frågade om det gick att göra så, men de svarade att de gör inga förbetalningar....så tyvär gick inte det heller

• Multivitamin

LaManga

de skulle aldrig min hyresvärd gått med på!
    ring till soc och fråga i stället..
    alla hyresvärdar e olika, och alla socialsekreterare e oxå olika,

• eilema

3 månaders kontrakter då? Eller 1 månads kontrakt?

Min vän hade det så eftersom hon inte har någon som kan gå i borgen för henne och hon har betalningsnmärkningar. Hon fick ha 1 månads kontrakt i ett halvår eller liknande, sedan när de såg att hon skötte betalningen fick hon gå över till vanligt kontrakt och stå för lägenheten själv,

Det bästa med att leva i en liten stad är, att när du inte vet vad du gör, så vet nån annan det.
  • Anonym (hjälp)

Jag får ringa till soc imorgon och fråga, och hoppas på det bästa.
    Tänkte bara koll aom det var nån här som varit i samma sits som visste. Mest för att stilla oron inför natten.

Svar på tråden soc som borgenär på lägenhet