• missingu

Hissgardin som är 1.60 bred??

Vart kan man hitta det?? Har letat som en tok efter det utan resultat...

• Svar på tråden Hissgardin som är 1.60 bred??
  • missingu

ingen som vet om det finns att köpa någonstans..?

• missingu

Har de? Har för mig att jag kollat där men inte hittat...hmm, kanske ska kolla igen då!

• Anna Paulita

Jag har också letat som en tok! men inte hittat. Så jag fick ta två 80 hissgardiner i vårat 160 fönster. Det funkar, men det ärinte perfekt. Du kan se bild i mitt galleri.

Jag har förvisso hört att IKEA syr upp hissgardiner på beställning omman vill. Ska faktiskt maila och höra om det på stört!

• Anna Paulita

Man KAN måttbeställa hissgardiner från IKEAs varuhus. Vilka tyger och vad de kostar vet jag inte. Det var iaf informationen jag fick från deras kunstjänst!

• missingu

Anna Sol: Ja, så kan man ju göra!! Ta två stycken 80cm alltså!
    Fast jag skulle helst vilja ha en hel....
    Kanske ska be Ikeas syservice ändå...

• Anna Paulita
    missingu skrev 2006-10-20 12:01:38 följande:
    Anna Sol: Ja, så kan man ju göra!! Ta två stycken 80cm alltså!Fast jag skulle helst vilja ha en hel....Kanske ska be Ikeas syservice ändå...
    Om man tar två stycken *80 så måste man innan man sätter upp dem trä om den ena åt höger då själva draganordningen går åt vänster på båda. Men det är inte alls svårt.
  • Karisma

Eller så syr du en själv. En av mina vänner gjorden det. Blev skitsnyggt.

Kunde aldrig ha gissat att hon gjort dem själv. Du kan ju bara kolla hur en annan hissgardin är sydd och göra likadant.

Kram K.

• Anna Paulita
    Karisma skrev 2006-10-20 12:08:21 följande:
    Eller så syr du en själv. En av mina vänner gjorden det. Blev skitsnyggt. Kunde aldrig ha gissat att hon gjort dem själv. Du kan ju bara kolla hur en annan hissgardin är sydd och göra likadant. Kram K.
    Den tanken har slagit mig också, och som bonus får man ju välja precis vilket tyg man vill ha också...;)
Svar på tråden Hissgardin som är 1.60 bred??