• Emmz

Kände ni er "konstig" innan förlossningen?

Ni som fått era små mirakel, hur kände ni er dagen/dagarna inna förlossningen startade?

Kände ni er "konstig" på nåt sätt som typ sjuk?

Jag känner mig väldigt underlig i kroppen, illamående, diarré, frossa och bara allmänt trött i alla muskler.

Är på BF+6 nu och jag undrar om det kanske börjar vara dags att sätta igång?

Eller om jag håller på bli sjuk helt enkelt, är lite snuvig också...

Någon med erfarenhet?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Kände ni er "konstig" innan förlossningen?
  • Sagofe

Dagen innan Julian föddes kände jag mig lite febrig.
    Vet inte om det berodde på att förlossningen var på g eller om det var en reaktion på UVIn jag hade åkt på dock.
    Diarré är vanligt att få innan har jag hört... Hade nog det med nu när jag tänker efter...
    Lycka till!

• Emmz

Okej, jo jag hoppas ju som sagt på det bästa...

Fast när man är i det här tillståndet så känner man bara skräck inför förlossningen, känns så trist om den skulle starta nu och man är svagare än vanligt.

Men om det är vanliga tecken så blir man ju mer än glad att det är därför man mår som man mår

• Sagofe

Du kommer att få massor med krafter när du väl ligger där ska du se
    Jag sov väldigt dåligt natten innan jag födde, men hade inga problem med att ta i sen. Det där om urkraft och grejer folk pratar om stämmer verkligen (såvida det inte tar alltför lång tid kan jag tänka mig)

• Emmz

Det låter ju lovande

Fick göra akutsnitt med första barnet, så jag hann riktigt aldrig uppleva en hel förlossning

• FaithHeavenly

OH ja! Jag hade väärldens diarre', febrig, yr, totalt kraftlös (låg på golvet o kunde inte rör mig....
    När jag kom in så sa dom att det är vanligt att en förlossning startar så!

Gratulerar! Du föder nog snart!

Kvinnan är mannens ära (bibeln)
  • tessanisa

dålig mage är oftast för att du ska vara "rensad" innan. De andra symtomen kan vara ett5 tecken på att du ska vila upp dig.
    Jag har känt dagarna innan att imorgon blir det och så har det blivit också.Så eftersom du frågar så vet du nog eftersom att du har "känslan"Lycka till.

• Emmz

Tack för alla svar

Det låter ju lovande måste jag säga, är bara vänta och se helt enkelt, kan nog vara sista helgen som gravid det här

• Snäckan05

Jag kände ingenting innan vattnet gick. Det kom som en chock !

• pergotezzie

som lite magsjuke symptom det där med diarré och febrig, jag har ont i magen .....sammandragningar till och från men mest molande värk...... och var lös i magen imorse....

nån som känner igen sig, det spänner och kör....

• wakkie

känner mig smmysko ja med mått illa sen i morse, trött inge hungrig, lös i magen okänner mig sjuk. Har oxå som mensvärk megamensvärk o sd som kommer med ca 10 min

• pergotezzie

ja man börjsr ju fundera... min sammandragningar kom tidigare med 6 min mellanrum, men dom har lugnat ner sig lite sen jag slumrade en stund, får inte bada då vattnet gick för en månad sen...

• forever young

wakkie - Har mått som du idag och inte blir det bättre när man har en sjukling på 6 år hemma som vill leeeeka!! med en
    Molvärken har börjat krypa fram och har haft sd/förvärkar kommandes under dagen som har försvunnit.

• sheeba

Veckan innan jag födde så mådde jag som dig. Min mamma bodde här med den veckan och hon sa att hon inte kände igen mig. jag var på en annan planet typ
    Sedan den dagen hon åkte hem så hade allt vänt jag var pigg och så uppåt. Den natten fick vi åka in och tidigt morgon där på vart han född.

• Kixi

En dag eller två innan var jag jättedålig i magen och sprang hela tiden tyckte jag. Jag låg även på en febergräns. Precis så var jag också i torsdags när jag fick mina första värkar för den här graviditeten. Tyvärr avtog dem under natten men de gjorde lite arbete iallafall så jag lyssnar på kroppen hädanefter för att försöka få lite förvarning. Förra gången gick vattnet så då fick man ju en liten förvarning. Den här gången har jag som sagt var fått värkar först så jag är lite skeptisk till om vattnet kommer att gå, det vore ju trevligt att få lite förvarning igen förutom diarre och frossa.

Svar på tråden Kände ni er "konstig" innan förlossningen?