• zingoalla

Helsinborg-Helsingör

Min man å jag ska åka till Helsinborg i början av december.
    Vi tänkte ha som tradition att åka iväg själva utan barn,mysa o fixa alla julklappar.
    Finns det några "måsten" när man är i Helsinborg.Ja Helsingör ska vi självklart åka över till,såg nämligen att dom har nån julmarknad där,någon som varit på den är det nåt att ha?
    Tips på bra restauranger,kul affärer önskas.

• Svar på tråden Helsinborg-Helsingör
  • Sweet76

- Helsingborg: Gamla Stan, Väla, Familia (hyllinge), Julmarknad i Fredriksdal.

- Helsingör : Ta Scandlines eller Sundbussarna till Helsingör. Man kan köpa billiga sprit i Helsingör.

- Om du har tid, ta färjan och tåget till köpenhamn. Köp paket biljett: Färjen och Tåget T/R ca 150 kr/person. Det finns massa affären i Köpenhamn, Från HM till affärer som säljer märkes grejer.

• zingoalla

Oj,så långt har jag inte tänkt som att vi kan åka till Köpenhamn oxå.
    Få se vad tiden räcker till.
    Familia vad är det?
    Tack för tipsen förresten.

• LillaAnna72

Har för mig att Sofiero slott också brukar ha en julmarknad? Annars rekommenderar jag också att åka till Köpehamn över dagen, det kostar som sagt bara 150 och tar endast 1-1/2 timme att ta sig dit.

• isisisis

Åker ni utan barn och gillar lite spännande ställen rekommenderar jag HolgerDansk på gågatan....Ner i en källare,med trubadur ibland.
    Roligt folk som man lätt kan komma i samspråk med.
    Åker ni med barnen finns ett roligt ställe utåt kronborgshållet...en mexikansk restaurang med mycket att titta på inne i restaurangen,mysigt.De har billig buffe.

• vackrastarflow

Om ni vill gå på julmarknad är julmarknaden på Tivoli i Köpenhamn nästan ett måste. Man köper paketbiljett i Helsingborg som ger färja, tåg och inträde till Tivoli. De har dessutom öppnat vissa karuseller och bergochdalbanor, det är inte alltid man åker i minusgrader
    Man behöver inte starta så tidigt, för bäst är det när det blivit mörkt och de tänder tusentals ljus. För mig är Tivoli en tradition jag inte vill missa!
    www.tivoli.dk/
    www.tivoli.dk/composite-5417.htm

julmarknaden där startar 18 november.

Svar på tråden Helsinborg-Helsingör