• Nov 2004

Kläder efter förlossningen på BB

Vilka kläder är bra att ha med sig till förlossningen att ha efteråt och på vägen hem? Mjuka kläder, typ skön mjuk tröja o byxor kan jag tro... men mer? Och hur ser kroppen ut efteråt? Kommer man i nåt annat än sina gravidkläder? Jag har svårt att tänka mig det, men det vore fint med lite tips från er andra. Är magen lika stor efteråt som innan förlossningen?

• Svar på tråden Kläder efter förlossningen på BB
  • flippot

ska inte ha förrens i december men det e jag med nyfiken på*puffar upp*

• Kristin24

Har hört att man ska ha sina mamma kläder....man är inte lika stor om magen som innan förlossningen, men inte jättesmal heller. Jag ska ta med de byxor jag kunde ha till halva graviditeten.

• Lindal76

Morgonrock, och mjuka mammabyxor hade jag med mig sist och så lånade jag sjukhusrockar det var praktiskt när man ska amma att bara knäppa upp.

• Tjockepoffa

Jag hade bara mjuka å sköna mammakläder med mig.
    Magen är inte lika stor. Den sjunker ihop, men är otroligt "svampig"
    Det är nog inte så vanligt att man kommer i sina vanliga kläder direkt efter förlossningen.

• medow

Myskläder typ tränings brallor och lösa tröjor blir så bra så .
    Sköna plagg som känns bra ....

• jlmc

Hej på Er!
    Mitt tips är att ha med sig mammakläderna.
    Själv hade jag sådana förväntningar att jag skulle kunna ha något av mina "vanliga" kläder ( då jag var allmänt less på att vara gravid om ni förstår vad jag menar") ... men inte det.. Jag såg ut som om jag var i sjättemånade ungefär... :o)

Kram på Er och lycka till !!!!!!! :o)

• Peztis

Men hade ni på er det där eller endast på väg hem?

År det inte smart att smutsa ned sjukhusets kläder så man slipper tvätta själv sedan?

• medow

Jag föredrog mina egna kläder vi låg på patienthotellet.

Kändes skönare på något sätt.

• Marika

det går inte att ha sina vanliga kläder på ett bra tag......springer fortfarande i mammakläder 2,5 månad efteråt men så har jag precis börjat att äta "rätt" o skall snart börja jympa!

Svar på tråden Kläder efter förlossningen på BB