• kozzan

nån som fått ersättning för ärr efter kejsarsnitt?

pratade med mitt försäkringsbolag. de ska ge mig ersättning för mitt ärr jag fått efter mitt akuta snitt. nån annan som fått ersättning och hur mkt fick ni? jag ska skicka in foton i mars då det gått ett år och de gör en bedömning av ärret. har trygg hansa försäkring.

världens finaste tjej finns hos mig
  • Svar på tråden nån som fått ersättning för ärr efter kejsarsnitt?
  • Charlott29

Jag har också ärr efter akut kejsarsnitt. Hade också Trygghansas gravidförsäkring. Hur ser ditt ärr ut? Är det så att säga "fulare" än normalt? Läste i deras villkor att de inte ersätter för ärr efter snitt? Däremot fick jag lite ersättning för att jag förlorade mycket blod och även för att vi fick ligga på neo i 10 dagar pga infektion.

• Charlott29

aha, eller är det hemförsäkring du har?

• kozzan

jag har en gammal barnförsäkring mina föräldrar tecknade när jag var liten. gravid försäkringen täcker inte snitt. min försäkring täcker endast akuta snitt sen får jag ersättning för min sjukhusvistelse. 612kr för 8 dagar. hon kunde inte säga vad jag skulle få för mitt snitt men några tusenlappar beroende på hur det ser ut. mitt ärr är nog lite fulare än vanligt, de fick slita upp kanterna för att skruttan skulle få plats  ut...

• mina barn

Du har ingen bild på ditt snitt, så man kan jämföra?
    Mitt är också fult...

• IdaB

Jag hade trygghansa o blev akutsnittad, fick fört beskedet att jag skulle få ersättning men när de väl tog tag i ärendet så blev jag nekad pga att det var "normalt" (fint).... så nu har jag inte dem som försäkringsbolag längre!

• kozzan

jag har ingen bild. vår dig kamera har gått sönder oxå. har du bild så kan jag se om mitt e lika illa...

• Charlott29

Då har jag tur då, mitt ärr är lite rött såklart men ser jättebra ut, ligger i bikinilinjen och syns knappt alls.
    Då hade jag inte missuppfattat att gravidförsäkringen inte täcker snitt

• kozzan

ida: jaha till  mmig sa de att de har en tabell de går efter så när de ser ärret gör de en bedömning i den skalan de har.

• Lisca

kan man få ersättning för att man förlorade mycket blod under förlossningen och pga. fick ligga kvar längre på BB?? även vid vaginalförlossning?

ღ Lotta ღ Tyraღ
  • Charlott29

Lisca:
    Ingen aning. Jag fick ersättning via min gravidförsäkring som jag tecknade innan bebis var född. Hade du en sådan så ska du ju absolut undersöka det!

• kozzan

lisca: ingen aning. hon sa inget till mig om det. set hon sa var att man inte får ersättning för ärr i underlivet vid vaginal förlossning och heller inte för ärr vid planerat snitt eftersom det då är något man "fått räkna med". misstänker att det är smma med blodförlusten, att man får "räkna med" att förlora blod. ring och hör med dem.

• Charlott29

De har en gräns för vad som är "mycket" blodförlust, tror gränsen var 2 eller 2.5 liter, minns inte riktigt...

• Charlott29

det var ju trots allt 10 månader sedan

• Lisca

har inte tänkt på försäkringen alls..
    Men ska ju inte bry mig nu men det är ju bra att veta ifall det kommer flera

ღ Lotta ღ Tyraღ
  • kozzan

puffar

Svar på tråden nån som fått ersättning för ärr efter kejsarsnitt?