• kozzan

nån som fått ersättning för ärr efter kejsarsnitt?

pratade med mitt försäkringsbolag. de ska ge mig ersättning för mitt ärr jag fått efter mitt akuta snitt. nån annan som fått ersättning och hur mkt fick ni? jag ska skicka in foton i mars då det gått ett år och de gör en bedömning av ärret. har trygg hansa försäkring.

världens finaste tjej finns hos mig
  • Svar på tråden nån som fått ersättning för ärr efter kejsarsnitt?
  • kozzan

jag har en gammal barnförsäkring mina föräldrar tecknade när jag var liten. gravid försäkringen täcker inte snitt. min försäkring täcker endast akuta snitt sen får jag ersättning för min sjukhusvistelse. 612kr för 8 dagar. hon kunde inte säga vad jag skulle få för mitt snitt men några tusenlappar beroende på hur det ser ut. mitt ärr är nog lite fulare än vanligt, de fick slita upp kanterna för att skruttan skulle få plats  ut...

• kozzan

jag har ingen bild. vår dig kamera har gått sönder oxå. har du bild så kan jag se om mitt e lika illa...

• kozzan

ida: jaha till  mmig sa de att de har en tabell de går efter så när de ser ärret gör de en bedömning i den skalan de har.

• kozzan

lisca: ingen aning. hon sa inget till mig om det. set hon sa var att man inte får ersättning för ärr i underlivet vid vaginal förlossning och heller inte för ärr vid planerat snitt eftersom det då är något man "fått räkna med". misstänker att det är smma med blodförlusten, att man får "räkna med" att förlora blod. ring och hör med dem.

• kozzan

puffar

Svar på tråden nån som fått ersättning för ärr efter kejsarsnitt?