• Anonym

snälla någon som har konto på FSB????

någon som vet hur mycket det kostar att ha konto, internetbank och bankomatkort på FSB??? såg att dom dragit av 38,75 pris internetbet. och 48,75 pris bankomat ma. vad innebär det?? kostar det så mycket varje månad eller?? jag och min familj har jätte dåligt ställt ekonomiskt och jag vill veta om jag ska betala 100spänn i mån bara för att ha bankomatkort på fsb?? någon snäll som vet??

• Svar på tråden snälla någon som har konto på FSB????
  • Anonym

jag har visa, och där drar de 10..

• Beach

Jag har sett direkt på kvittot att de tagit 10 kr för uttaget.

Jag har vanligt VISA kort.

• grabbarna bus

hm kollade mitt konto nu men här har dom aldrig tagit 10 kr när jag tagit ut pengar på annan bankomat.

• Anonym

ok då är det visa då! inte vi som har maestro!

• Gisse the one and only

Har Maestro FSB kostar inget exta vid uttag i annan bank.

Stryk mig medhårs....annars
  • Niiilam

Jag har också Visa men har aldigt sett att de dragit 10 kronor. du har inte det nya VISA2 kortet då? för där hr man ju ett fåtal fria uttag och sedan kostar de att ta ut

• Tindra04

Har oxå Visa på Fsb men har aldrig blivit debiterad 10 kr för att ja har tagit ut ur bankomat!

• Beach

Vet inte om det beror på summan eller vad..
    Men jag tog ut 100 kr i taget  en gång i en bankomat i Helsingborg. och varje uttag fick jag betala 10 kr för. Sammanlagt rök det 40 spänn för mig.

• skogsbär

Allt om uttagsavgifter står att läsa på www.swedbank.se men jag tror att det bara är tex MasterCard kreditkort som kostar uttag i automat, inte ett "vanligt" Visa/Mastercard.

• Beach

Jag har VISA.Och det kostar 10 kr för mig att ta ut i en bankomat.

• Anonym

fast det kan ju inte stämma.. för jag har så kallat "vanligt" visa utan kredit.. och dom tog ju avgift när jag tog ut pengar på bankomat..

• Gina

Så här står det på Swedbanks hemsida om
    Bankkort VISA
    Pris
    250 kr per år.
    0 kr per år för student (med CSN-insättning samt studerar på Högskola eller Universitet).
    Kontantuttag i automat i Sverige och kontantuttag av euro i EMU-land kostar 0 kr.
    Kontantuttag i automat i övriga fall kostar 35 kr per uttag.
    Kontantuttag i kassa kostar 35 kronor.

Bankkort Visa 2
    50 kr per år.
    12 st avgiftsfria kontantuttag per kalenderår i Sverige och utomlands.
    Efter de 12 fria uttagen kostar varje kontantuttag i automat och kassa 10 kr i Sverige och utomlands.

Bankkort Maestro
    Pris
    195 kr per år.
    95 kr per år för ungdom.
    Kontantuttag i automat i Sverige och kontantuttag av euro i EMU-land kostar 0 kr. Kontantuttag i automat i övriga fall kostar 25 kr per uttag

Betal- & Kreditkort MasterCard
    Pris
    295 kr per år.
    0 kr per år för student (med CSN-insättning samt studerar på Högskola eller Universitet).
    Kontantuttag i Sverige och utomlands kostar 3 % av uttaget belopp, dock lägst 35 kr per uttag

• skogsbär

Jag har ett Mastercard (inte betal- & kraditkortet) utan ett "vanligt" Mastercard som inte längre går att skaffa och jag betalar ingenting när jag tar ut pengar i automat eller betalar utomlands...

Svar på tråden snälla någon som har konto på FSB????