• suniza

Nån som varit på Playa de Taurito, Gran Canaria

Hej!
    Ny här på familjeliv och kastar in en fråga.
    Är det någon här som varit i Taurito och kan berätta något. Mogan har jag fått upplysning om men inget om Taurito. Vi åker dit om två veckor och det skulle vara kul att veta lite. Har varit på andra ställen på ön men inte längre bort än Mas Palomas.

• Svar på tråden Nån som varit på Playa de Taurito, Gran Canaria
  • menu

är lite konfunderad.. om jag tänker på rätt ställe nu, är det tex prinsess hotellen du tänker på ?? ett område mellan puerto mogan å playa de cura?
    isåfall är det en liten dal/vik med 3-4 stora fina hotell, fint grönskade område med tennisbana, helikopterplatta osv.. dvs typ stort hotellområde, så mycket annat finns inte där...

• suniza

Japp, det är Taurito Princess. Har du varit där? Vi ska bara sola och bada (om vädret tillåter) sen vet jag att det går "hotellbussar" till Mogan och Puerto Rico så dit kommer vi nog att åka en del, annars är det bara relaxing vi vill ha.
    Vet du något om saltlagunen?

• menu

vi brukar vara på GC ett par veckor varje år, dottern är tom döpt där.. så jag har sett det mesta på ön efter alla år där men saltlagunen har nog helt gått förbi mig?? förmodligen för att det låter som havsvatten å det är ju svinkallt, så inget för mig

nej jag har inte bott på prinsess hotellen men kört förbi där några gånger. urk inge kul alls med buss högt upp å brant ner till havet i kurvorna... men det ser fint ut å de har fina modärna bussar som man ofta ser när de kör mestadels tomma fram å tillbaka. Gubben har pratat om att där skulle han bo nångång så att han slipper gå utan kan åka gratis buss

Ha en skön semester,

• Honungsbi

Vi har varit i playa del Cura som ligger kanske 2-300 meter från Taurito. Taurito (om det är det jag tror) är ett nybyggt hotellområde men det ligger en bit (kanske 400m) från stranden. Stranden är dock inget att hurra för, en stenstrand som inte går att bada ifrån riktigt med några risiga barack-aktiga hus på. (jag har bilder om du vill se). Men misströsta inte! Playa del amadores ligger en lagom promenad bort (15 min) eller bussresa ett par min, och där är det jättefint. Det går också bussar och man kan gå (tar kanske 40 min) till Puerto Rico. Men amadores är nästan finare! Den har en hemsida, pröva att söka på google.

• menu

Honungsbi, nu vet jag inte men barackerna är det inte campingen du då tänker på? å den ligger ju just några hundra meter från playa sde cura men åt andra hållet..
    som sagt så har jag ju inte varit på Prinsesshotellets områden så jafg vet inte så säkert men när man åker buss förbi där å lika så båten förbi när man åker till puerto mogan, så har jag då för mig att det ser fint ut... stenstrand kan de dock vara å kanske inte så badbar heller.. dessutom ligger nått hotell lite avsides just vid stora vägen... förmodligen var det just den ni skall bo på men vågar inte svära.. de andra finare hotellen är höga så jag tror inte jag missminnermig... just läget gjorde att vi inte funderat vidare på dessa

• suniza

Konstigt! Det hotell vi ska bo på är ett av de största där och ligger precis ovanför stranden. Stranden nedanför hotellet består av lavasand och av filmen och bilderna som visas är den liten ca 250 m men mycket badvänlig. Kanske inte samma hotell vi pratar om?
    När var du där honungsbi?
    Skulle vara kul att se bilderna.

• menu

ts: nu vart jag ju tvungen att gå in på fritidsresor.se å visst ert hotell är nog jätte fint jag förväxlade det med Mogan prinsess, då det hotellet har varit den enda som fritidsresor tidigare år haft i sitt program, å den ligger lite avsides till just vid stora vägen!

suniza hade ju vart i playa de cura å där är det storstening ej badvänlig strand, å sådan steniga stränder är de flesta små vikar när man åker med båten (argunegin-poerto mogan)... men prinsess hotellen har säkert fixat till sin strand

• vics

bott på hotellet mittemot taurito princess. det var helt suveränt med lagom liten strand i en "vik" sen fanns det typ 2-3 ställen alldeles vid stranden att äta på, lättlunch pizza, club sandwich o dyl. sen fanns det en liten minimarket att handla lite på, taxi el buss tar typ 5 minuter till puerto de mogan.. hotellet vi bodde på hade rykte om att ha gc bästa buffe MUMS!..och om jag inte har helt fel tror jag de ingår i samma kedja suite princess o taurito princess..de var typ 5 år sen vi var där så det har säkert ändrats e del. det finns ett vattenland i mitten av själva "dalen"( för kallt då i dec då vi var där)fanns lite småaffärer med typ vykort o vanligt turistsaker också..Tror ni kommer få det superbra! avis jag blir! jag skulle gärna åka tillbaka..sen tycker jag puerto mogan var urmysig att strosa runt i...ha en skön resa!

• suniza

Tack till alla som svarat. Speciellt tack till vics, jag hoppas vi får lika fin mat som ni fick.

• Honungsbi

TS: Tror att jag tänkte fel, jag tänkte på Taurito och inte Tauro. De ligger ganska nära varandra men är olika "bukter" så att säga! Så glöm det negativa jag sa

• Honungsbi

Förlåt, tvärtom förstås. Tauro har jag varit på, inte Taurito.

Svar på tråden Nån som varit på Playa de Taurito, Gran Canaria