• syster yster

Nån som har en trappmaskin?

Hejsan!

Jag har tänkt köpa en trappmaskin. En sån där lite som man kan köpa på stadium. Men fungerar det verkligen. Har ju tänkt att gå ner i vikt och tycker inte det är e roligt alls att ge sig ut i regnvädret utan tänkt att det är ju kanon att stå och träna framför tv´n. Nån som har har en trappmaskin som har lite tips!

• Svar på tråden Nån som har en trappmaskin?
  • KottarnasMamma

Den är effektiv om man blir färdig till att använda den. Men de gnisslar ganska lätt. Köpte först en lite billigare variant som gnisslad omgående och sen köpte jag en dyr på stadium, gnisslade ganska fort den också, och det fanns ingenstans att smörja den. Bra mot celluliter, rumpa och lår!

***Vänner är änglar som lyfter upp oss, när våra vingar har problem...***
  • syster yster

Jag tänkte köpa min på stadium. Vad gav du för din ? Så den har hjälp dig, vad bra att höra för jag var lite osäker på om det kanske inte är så bra. Men det måpste ju ha samma effekt som en trappmaskin på gymmet

• E l l a

Jag har en gammal, gammal en som nog är från Ellos och en ny dyrare som är från någon träningsredskapssida på nätet. Måste säga att båda faktiskt är ungefär lika bra.

Den från Ellos kostade någon hundralapp då, har säkert haft den i 6-7 år, fungerar utmärkt, den låter en del, känns aningen "ostabil" nästan så man är rädd att ha i sönder den, men som sagt, fungerar tillfredställande än.

Den nya är där bättre "fjädring", låter knappt alls, har stegräknare/kaloriförbrukningsräknare, timer, en massa inställningar för lättare och hårdare. Den är snäppet bättre helt klart.

Jag har tränat en hel del på gym på gymmens stora "riktiga" trappmaskiner och det är stor skillnad. Det är inte lika höga steg på en lite stepper, gymmets maskin tar mycket bättre. Men en liten stepper duger gott att ha hemma att träna på.

• syster yster

Jag har tänkt att köpa en för att jag har så dålig blodcirkulation så jag är alltid iskall om händer å fötter å då ska man ju träna. Men slö som jag är så har jag inte börjat träna på gym. Så jag tänkte det kunde vara perfekt att stå hemma på en. Jag vill mer ha upp flåset, det är inte superviktigt om jag inte gå ner i vikt osv.
    Hur länge brukar ni stå på dem?

E l l a

Den du har som är lite dyrare, vart har du köpt den ? För den som jag hittade på stadium hade ingen inställning för lättare och hårdare

• E l l a

Jag tränar omkring 30-45 min, antingen tränar jag hemma 5 dagar i veckan, eller så gör jag inte alls hemma utan går på gym, eller så blandar jag. Men man får nog satsa på minst 3*30 min i veckan om man vill ha något resultat.

Jag har en Ablica, inte denna men en liknande http://www.abilicaonline.se/?pid=183942.

Här finns en del olika stegräknare;

http://www.maxpuls.se/product_info.php?cPath=51_65&products_id=157

http://www.sport-tiedje.se/kettler/stepperrider.htm

Svar på tråden Nån som har en trappmaskin?