• Mamma Mysig

Vilken frisyr gäller på killar nu mer`?

Min son går i trean , han vägrar att klippa sig, luggen är nu mer nere i ögonen, han säjer att han vill ha samma frissa som Danny i Idol, men vad tycker ni att killar ska ha för frisyr, länka gärna en bild,

jag tycker han är sötast i kort hår med lite lugg som spretar,

Nu är håret bara långt ingen riktig frisyr,

vi har tid hos frissan på måndag

• Svar på tråden Vilken frisyr gäller på killar nu mer`?
  • BrideOf Rocky

Ja det där är ju ett avgörande som du får göra.

Vill du att han ska få välja själv? Seut som han själv vill och känna sig bra till mods när han kliver in i klassrummet på tisdag?

Eller vill du att han ska vara söt enligt DIG och kanske komma till skolan och känna sig obehaglig med sitt utseende?

För övrigt så har nog din son mer trendkänsla än dom flesta för Dannys frisyr är faktiskt jäkligt inne.

Låt honom ha det han vill.
    Det är ju bara hår.

Det kommer att bli värre när han vill ha blått hår och tuppkam, då kommer du nog ändå inte tycka att han är så söt

Lycka till

• Mamma Mysig

Men det är inte så lätt för en 9åring att hålla igång en Dannyfrisyr det står åt alla håll och luggen är i ögonen, tänk dig en överväxt tintin frissa så kan du tänka dig hur han ser ut, inte så sött

De andra i hans klass har korta tuffa frisyrer, men min son gillar inte att klippa sig, sist grät han och ville ta livet av sig men han kan ju inte se ut som en slashas ändå, snart får vi göra flätor på honom

• Mamma Mysig

Självklart vill jag att han ska känna sig fin, men han bryr sig inte bara han slipper klippa sig, skulle han få bestämma skulle han dessuom aldrig klippa naglarna och durcha, han blir galen när jag ska klippa naglarna på honom , ´han víll ha långa naglar, så jag tror inte att det har med frissan att göra utan något annat

• BrideOf Rocky

OK, då förstår jag.

Men ärligt talat så låter det som att han skulle kunna utveckla nån
    sorts nojja.

Om jag var du skulle jag kolla upp det.
    Låt honom vara slafsig i håret,men han måste ju lära sig att duscha och klippa naglarna utan att må dåligt för det blir ju till ett handikapp i livet till slut.

Lycka till!!!

• Nifelheim

Att vara långhårig och se ovårdad ut tror jag hör till när man växer upp. Särskilt pojkar har en tendens att vilja ha en långhårig period. Sen är det ju säkert en bekvämlighetsgrej också. Det är jobbigt att klippa sig och man måste vänja om sig från sin gamla slasfrisyr.
    Min systerson som fyllde 9 i augusti är långhårig, nu har han iaf gått med på att klippa av polisongerna för förut hade han bara en vanlig utväxt kort snagg med spretlugg som blivit runt 8 cm på kortaste stället. Inte så snyggt med så långa polisonger. De flesta i hans klass ser tyvärr likadana ut så jag tror nog att det kan vara lite mode i just sån frisyr jo.

Däremot är det väl bra att sätta gränsen där. Håret får du se ut hur du vill i, men du MÅSTE duscha och klippa naglarna.

Svar på tråden Vilken frisyr gäller på killar nu mer`?