• Alvi

Varför tar man på sina barn strumpbyxor/långkalsonger på vintern??

Det övergår mitt förstånd, varför man gör det!
    När barnet är ute tar man ju på det overall, täckbyxor eller överdragsbyxor när det är kallt??
    När barnet är inne är elementen på??

Så vid vilka tillfällen är det en nödvändighet med dubbla kläder???

• Svar på tråden Varför tar man på sina barn strumpbyxor/långkalsonger på vintern??
  • juliah

Vi gör det iallafall för att våra golv är dragiga om vintern, bor i ett gammalt sekelskiftes husGlad!

• Mamsingen

JAg använder långkalsonger innan det är overalldax.

Thats all you got lady, two wrong feet and f*cking ugly shoes.
  • Tindrande

för att barn ofta leker i snön och på marken, så då är det bra att ha dubbelt för att skydda mot kylan.
    Hemma och på dagis brukar byxorna åka av, så springer han runt i långkallngarna

• Majsan70

Jag har inte heller fattat långfilsingar under kläder. Obehagligt så det skriker.
    Kanske möjligtvis om vi var tvugna att vara ute i 20 minusgrader eller nåt??

• Kim och Mike

Jag brukar ta på BARA strumpbyxor under overallen..aldrig dubbel under overall/termobyxor....

• Alvi

Tindrande: Men "dubbelt" - anser du att det inte räcker med byxor och overall??
    Och anledningen till att han springer omkring i lånkallingarna både hemma och på dagis kanske är för att han tycker att det är för varmt med dubbla byxor inne??

Tack till er andra för svaren.

• Prisssan

jag gör det för att det är så lätt att overallen åker upp på benen när de leker/ eller blir burna. Då blir benen helt utan kläder o det blir kallt. Därför använder jag ibland strumbyxor på min flicka. Nu är hon ju så stor o kan dra ner overallen själv, om den åker upp o hon känner att hon blir kall. Men på mindre barn är det jättebra!

• DecemberLove

Jag kör just nu strumpbyxor och typ byxor. Inga täckbyxor men hon behöver inga då hon inte är på marken än

Jag är inte elak, bara missförstådd
  • Luddvar

Sisu   Jag har också undrat det.  Jag använder inte det till mina barn utan när det börjar bli kallare och blötare är det tjockare, vattentäta överdragsbyxor som gäller ute. Sen är det ju dags för overall. Mina barn skulle svettas ihjäl om de hade långkalsonger under långbyxorna under overallen.

• lövet2

Här är det just nu -6 grader. 11-åringen har långkalsonger och jeans. 2-åringen har mjukbyxor och vinteroverall.
    När det blir -12 grader kommer 11-åringen att ha långkalsonger, jeans och täckbyxor ute. 2-åringen kommer att ha långkalsonger, mjukbyxor och vinteroverall.
    Vid -18 kommer 11-åringen att ha långkalsonger, jeans och täckbyxor när hon ska till skolan. Ute i snön på gården har hon långkalsonger, mjukbyxor, fleecebyxor och täckbyxor. 2-åringen kommer att ha strumpbyxor, långkalsonger, mjukbyxor, stickade byxor och vinteroverall.

Svar på tråden Varför tar man på sina barn strumpbyxor/långkalsonger på vintern??