• Alvi

Ägnar ni all tid åt er partner när denne är hemma??

Jag och en polare har många kompisar som vi stör oss fantastiskt mycket på.
    Det är polare som man ringer till och undrar om man kan hitta på nåt. Är deras karlar INTE hemma, då går det bra att göra nåt.
    Är karlarna däremot hemma - då är det helgerån att ge sig av och hitta på något eget!

Vi har kompisar som planerar aktiviteter utifrån deras mäns scheman - "Nej, den veckan kan jag inte komma och fika, för då är "Pelle" hemma"
    "Nej, i helgen kan vi inte göra nåt, "Nisse" är ju ledig hela helgerna."

WHAT?? Vad är det med brudar som tänker så??

Jag och min kompis blir tokiga, vi vet att det är kört att ringa till vissa på helgerna, och till andra vissa då vi vet att deras män är hemma och lediga.

Kan ni förklara det fenomenet?? Jag skulle aldrig hänga upp mitt umgängesliv på hur min man jobbar!!!

Och kom inte dragandes med "Men de vill ha tid tillsammans med sin älskade, det är väl inte så konstigt?" för de tar ju ALL tid som FINNS tillsammans. Lite tid kan man väl lägga på att umgås med sina vänner, som kvinna??? UTAN att behöva kolla mannens jobbschema???

• Svar på tråden Ägnar ni all tid åt er partner när denne är hemma??
  • Majsan70

Jag planerar inte utefter om min sambo är hemma eller ej, men för det mesta vill jag vara tillsammans med honom. Jag umgås gärna med vänner tillsammans med min sambo.

• Fastidious

Jag gör inte så.. Jag kan hitta på saker med mina vänner när min sambo är hemma och ledig..det är alltid lika kul att komma hem och se allt han gjort i hemmet medan jag varit borta! *hehe* (Han har lite problem med att vara ensam hemma..så därför blir han ootroligt produktiv då!

MEN ibland träffas vi väldigt lite pga hans jobb..och då kan det vara så att jag nekar till att träffa kompisar pga att min bästa vän (alltså min sambo)och jag vill hitta på nåt tillsammans...

Men att bara sitta hemma och dröna för att d är lediga..? Nej tack.

• Fru Myhr

Nopp! Det gör jag absolut inte! Möjligtvis att det kommer bli lite mer så nu framöver då min karl både ska plugga och jobba heltid. Så de luckor som finns lär man ta tillvara på! Annars så tycker jag inte att man måste umgås bara för att man KAN.

Jag tycker att det är oerhört viktigt att ta sig egen tid, att åka iväg och göra saker som man själv uppskattar, umgås med vänner, träna eller vad det nu är. Får inte jag min egna tid så är jag inte heller särskilt trevlig mot min partner, och det är samma med honom, så vi värdesätter detta högt!!

när du kom, du stod i blom,så underbar, som du var i en dröm jag var... (P. Gessle)
  • stinaliza

knappast

♥♥ mamma till linus + krypet med b f 14 maj ♥♥
  • Mumin

Jag känner igen detta, och det är SKITIRRITERANDE! Jag hatar att alltid komma i sista hand för vissa vänner, det känns som om man bara duger om deras män inte är hemma. Blä. Jag är gift med en discjockey som alltid jobbar på helgerna, tror du att någon någonsin vill umgås med mig? Eller tror ni att man någonsin skulle bli bjuden på en middag eller nåt utan honom? Å nej. När vi var yngre och barnlösa så var jag ofta ute med kompisar men nu när alla bara har parmiddagar så passar man inte in. Skulle det vara så hemskt att bjuda in mig på nån av deras jävla parmiddagar???

Jag och min man älskar varandra jättemycket, men om sanningen ska fram så enda gångerna vi kollar varandras scheman är när vi behöver göra saker var för sig utan barn!

Min man jobbar helger samt vissa veckodagar, kväll/natt, men jag skulle inte låta bli att träffa en vän en av de dagarna som han är ledig. Det kommer ju fler dagar. Detta skulle ju kunna innebära att jag aldrig någonsin träffade någon annan än honom utan barnen. För antingen är jag med barnen och han på jobbet eller så är vi tillsammans. Nej, detta funkar inte för mig!

After all... tomorrow is another day.
  • Fru Myhr

För övrigt umgås vi inte heller hela tiden när vi båda är i samma lägenhet!

när du kom, du stod i blom,så underbar, som du var i en dröm jag var... (P. Gessle)
  • N1an

Ja, det gör jag. Eftersom min man jobbar när jag är hemma. Vi har varannan helg tillsammans. Den tiden är vääääldigt värdefull. Då ska vi hinna umgås med varandra, hinna träffa släkt och vänner. Så jag kan absolut säga nej när en kompis ringen just den helgen och vill fika med bara mig!

• StarDust84

Blir samtidigt irriterad över kompisar som gör så men självklart blir jag oxå lessen.
    Jag tror att vissa tjejer inte tänker på att tillslut så slutar det med att man inte ringer kompisen eftersom denne ändå aldrig vill hitta på nått. Om en kompis ringer och vill hitta på nått och jag och min kille inte har setts på länge och jag även vill träffa honom, far vi tillsammans och hittar på något med mina komisar, dettsamma gäller när hans kompisar ringer. Har inte jag eller han lust att fara och hitta på något ja då stannar man ju hemma och då kan den andra fara själv. Men det är klart vissa gånger så har jag inte orken/lusten att hitta på något så då blir det ju så att man stannar hemma.

Ingen väg kan vara lika svår som lång...
  • sandra1984

Lite töntigt att vissa gör så.
    Jag planerar för det jag känner för.Vill jag resa iväg så gör jag det,sambon med.
    Vi uppskattar varandra mycket mer eftersom vi inte klänger på varandra jämt.
    Vi lever ju liv ihop och på var sitt håll.
    Och jag gillar,precis som han,lite space.

Endel tjejer är riktiga irriterande klängrankor som slutar leva sitt eget liv he he

• MARIA99

nej jag hittar gärna på saker när som helst ändå med vänner. Men förr jobbade min man borta måndag till fredag under 2 1/2 års tid DÅ ville vi båda mest uumgås på helgerna tillsamans med barnen ..men det hände ju ändå att man hittade på saker med andra oxå.

Svar på tråden Ägnar ni all tid åt er partner när denne är hemma??