• sakoline

Hur ofta äter ni snabbnudlar?

Jag äter det kanska 1 ggr per vecka. Var ett tag sen nu, men förut har jag ätit det flera gånger i veckan. Så blir det när man är lat :) Åt det nu, hade varit inställd på annan lunch men så gick inte det och då blev jag så "trött" att jag kokar nudlar istället.
    Menar nu inte barnfamiljer :) eftersom jag tror att ni är lite nyttigare... fördom, eller ej?

• Svar på tråden Hur ofta äter ni snabbnudlar?
  • anime

Jag äter aldrig snabbnudlar numer. Det finns andra saker som är mycket godare och går mycket smidigare.

Riktig nödmat är couscous och tonfisk i currysås (finns på ica för 10-15 kr, bara att mikra). Går på 5 min.

I ♥ poptarts
  • Creep

Äter aldrig snabbnudlar och har aldrig gjort då det inte är en full måltid.

• brokig

Aldrig trots att jag är student. Äter heller aldrig ketchup, fiskbullar, vita bönor i tomatsås eller Euroshopperpasta.

• sakoline

Börjat koka spaghetti med köttbullar i kastrullen nu. Snabb lunch. Tråkig.:)

• Konvaljen

någon gång i veckan. Det är bara lathet. Jag orkar inte göra lunch, så alternativet till nudlar är att inte äta alls. Känner inte så dåligt samvete för det, äter aldrig snabbmat typ pizza, hamburgare etc. Men det är klart att det är bättre att äta sallad

/Xyra medan nudlarna kokar...

• Laire

Nån gång i månaden, med wookade grönsaker och köttstrimlor.

Tyvärr väljer många studenter att äta mycket nudlar för att istället festa varje helg och andra nöjen, prioriterar man lite smartare är det inga problem att äta varierat och bra med studiemedel! Vi har bredband, mobiltelefoner, fast telefon och ett lån som hänger kvar och kan ändå ha pengar över och lägga 2 000 på mat (vilket man får vääldigt mycket för på två personer)

/Therese, också studerande.

Don't pray in my school and I won't think in your church.
  • sandra1984

Sällan faktiskt...

Men jag älskar nudlar,är så himla gott...

• sakoline

Therese 1986:
    Vet inte riktigt vad student eller inte har med saken att göra, kanske vi är fattigare :)
    Men nej, vi klarar oss rätt OK på 2 studiemedel också, blir ju mer än 14000 och hyran är på 4000.
    Är man själv däremot, svårare tror jag. OT hursomhelst.

• Laire
    sakoline skrev 2006-10-21 15:42:34 följande:
    Therese 1986:Vet inte riktigt vad student eller inte har med saken att göra, kanske vi är fattigare :)Men nej, vi klarar oss rätt OK på 2 studiemedel också, blir ju mer än 14000 och hyran är på 4000.Är man själv däremot, svårare tror jag. OT hursomhelst.
    Jag reagerade på Brokigs inlägg, och ville spinna vidare på studenter och nudlar, även om inte TS handlade om det
    Don't pray in my school and I won't think in your church.
  • LilJ

aldrig efter att jag hittat larver i ett flertal paket . urk!

lite synd för innan älskade jag nudlar och skulle ha ätit de ofta om det inte var så att jag hittade..

• Karpet

Aldrig snabbnudlar men jag äter ju vanliga nudlar med wokade grönsaker osv. Det tar nog bara någon minut längre tid att tillaga men mycket nyttigare.

• Banana82

aldrig numera, det är jubara onytigt och noll i näring, äter i princip aldrig paste eller sånt heller numer, hellre grönsaker till proteinkällan

Old enough to know better - Young enough to don't give a fuck
  • Linda1976

Aldrig.

A true lady never travels behind less than twelve cylinders.
  • E l l a

Aldrig sådana snabbnudlar på påse med krydda och buljong om det är det du menar. Annars äter vi vanliga äggnudlar någon gång  då och då i någon wok med grönsaker och kyckling.

Svar på tråden Hur ofta äter ni snabbnudlar?