• Svart Spets

Hur länge har man åkpåse i vagnen?

Ja snart är ju vintern här igen.  Min son blir 1 år om 2 veckor och jag undrar alltså hur länge man vanligtvis kan använda en åkpåse till sittvagnen?
    Använder man ens det överhuvudtaget efter att dom blivit 1 år?

Det ska ju vara varmt och mysigt i vagnen.. Förra vintern hade han ju en overall och mjuklift med filt, men nu sitter han ju i vagnen.

Några tips?

• Svar på tråden Hur länge har man åkpåse i vagnen?
  • BROCCOLLI

Det beror på hur lång gossen är, sticker benen ut för mycket är det svårt Dottern hade väl fram tills hon var 1,5 nästan 2 år men hon var nästan för lång på slutet! Sonen har precis börjat med åkpåse nu (8 mån) så får vi se sen hur länge han får plats

Som sagt, bara det är bekvämt för barnet och det får plats!

• Trojka

Vi använder ännu åkpåse till våran 21-månaders son. Men då sover han i vagnen varje dag också...

• Majsan70

Jag slutade med det på hösten efter att dottern fyllt 1 år. Blir så kladdigt o säligt i åkpåse då. Vi köpte ett fårskinn o en mysig filt istället.

• ängeln 25

Våran dotter är 1år och snart 1mån... Och vi använder åkpåse.. Så varm och gosigt och så praktiskt... Dem fryser ju inte då...

• nina80

Har precis köpt en åkpåse och dottern är 1 år. Hon sover utomhus också så jag planerar att använda den ett tag till.

Straff är till för brottslingar och inte för barn och inte änns brottslingar blir friska av straff...
  • Tant Green

Vi hade det första vintern. Nu är dottern 14 månader och jag tror det räcker med vinteroverall och footsack. Eventuellt ett fårskinn eller liknande att sitta på, och kanske en filt om det skulle bli jättekallt. Det är inte så ofta det är jättekallt här (i Stockholm) och vi är ändå sällan ute på långpromenade eftersom dottern inte är så förtjust i att åka vagn.

• BROCCOLLI

Bör tillägga att dottern hade åkpåse så länge eftersom hon sov middag ute i vagnen, ända tills hon var runt 2 år Väääldigt mysigt och bekvämt tydligen

• 0247

jag kommer att ah åkpåse till minn dotter nu i vinter då hon fortfarande sover ute i vagnen ..och hon är16 månader

• Ninette

Första vintern använder vi åkpåse.
    Min nu 1 åring kommer inte ha åkpåse, hon vill ju gå och då blir det så snöigt och dant i åkpåsen. Tycker det är bättre med fårskinn och filt och ev fotsack när barnet lärt sig gå.

• Svart Spets

okej, tack för alla svaren! Jag tror jag ska kolla efter en åkpåse. Min son är lite mindre i storleken så han får nog plats i en sån nu på vintern.

• Stargirl

Jag skulle väl ha upp till 2,5 år praktiskt tycker jag.

Då är det kanske en tjej då......
Svar på tråden Hur länge har man åkpåse i vagnen?