• AnnnnnA

Jobb på kryssningsfartyg

Finns det någon här som har jobbat på kryssningsfartyg (i tex Karibien eller i Medelhavet) o som har några bra tips att komma med?
    Jag har nämligen länge varit sugen på att jobba med detta en period, men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga. Har sökt runt på nätet o så, men skulle oxå vara kul att höra från någon som faktiskt har erfarenhet av det

Tacksam för alla tips!

• Svar på tråden Jobb på kryssningsfartyg
  • sofialisa

jag har jobbat på viking lines cinderella och om man jobbat på båten så kan purserna hjälpa till med rekomendationer och kontakter med utlänska bolag..

men sök på ams hemsida, gå in på utlandsjobb och norge, norge brukar ha olika kryssnings fartyg i karibien osv...

• Monica H

Min gubbes syster är guide och hon har vart med på ett gäng sådana kryssningar.
    Kolla guidyrket kanske.

Vet att det är riktigt dåligt betalt bara.

• AnnnnnA

SofiaLisa:
    Tack så mkt för tipset! Norska kryssningsfartyg låter ju toppen, nära o bra om man ska besöka deras huvudkontor osv Annars har jag ju hört att man "ska" åka till Florida o att man kan söka jobben när man väl är där. Men själv vill jag ju ha allt ordnat INNAN jag åker iväg

PeeWee
    Okej Annars har jag hört att man ska kunna tjäna väldigt bra, om man tex jobbar i Karibien. Mkt dricks osv

Svar på tråden Jobb på kryssningsfartyg