hungnhard skrev 2015-10-23 12:52:31 följande:
Jag betalar inte 500 kr för hosting. Jag betalar 500 kr för easycms.se och i det ingår hosting. Med det systemet kan jag göra massor med mer saker än jag kan göra i en ren installation av wordpress.
Finns nästan ingen idag som använder en "ren" installation av wordpress som du kallar det, vilket du borde veta. Och jag är hemskt nyfiken på vilka funktioner du anser att du inte kan göra i wordpress, joomla, drupal, mambo eller liknande cms.
Sedan får du hemskt gärna spara pengar på "The New Yorker", BBC America, Variety, Sony Music, MTV News med flera då du har en bättre lösning för dessa (hint. dom använder wordpress)
Styrkan i wordpress är just att det blir exakt det man gör det till, det är modulärt och är väldigt enkelt att koda egna plugins till. Sedan att sökmotoroptimering är riktigt enkelt då du kan skriva direkt till htaccessfiler genom wordpress och flera andra roliga saker är bara bonus.
Och förresten, om jag läser deras egna site tillsammans med kunderna som dom hänvisar till, så verkar det som om easycms säljer hosting som basprodukt, precis som flertalet andra, men att en sitebuilder finns tillgänglig, precis som hos de flesta andra aktörer
Exempel: de hänvisar till frökenrut.se, som använder "lightcms" som bas, och dessutom till sverigetaxi, som använder ett standard php framework. Så. ta inte ut på mig att du känner dig lurad på priset på tjänsten du betalar för.