Peg/knapp??
Hej!
Så lycklig jag blev när jag hittade den här tråden
Vår son Max som snart är 15 mån har haft knapp i snart 1 år och det funkar superbra! Max har en defekt på sina njurar som gör att han inte kan koncentrera sin urin (sjukdomen heter Nefrogen Diabetes Insipidus) och det innebär att han måste dricka mycket mer vatten än andra för att inte snabbt bli uttorkad.
Max åt tidigare inget alls genom munnen men sedan ungefär 7-8 månader tillbaka äter han de flesta målen själv! Vi "knappar" däremot välling och han får vatten genom pump på natten.
Jag har läst igenom alla inlägg i den här tråden och jag känner igen mycket. Max har granulom och trots diverse behandlingar går det inte riktigt bort, vår knappsköterska sa att har man en gång fått det så är det vanligt att det inte går att få bort. Vi håller det i schack med lapis och jag har även blivit rekommenderad hemorrojd salva
men det hjälpte inte oss värst mycket. Max brukar bli röd runt knappen när han har en infektion i kroppen och nu senast fick vi en kortisonsalva som heter kenacutan.
Jag ser fram emot att utbyta erfarenheter med er andra knappmammor!
Emmixen: Jag tror att jag satt och åt lunch mitt emot dig på avd 65 på BUS i Lund när du precis fått din knapp
Underbart att ha dig här och kunna rådfråga när det gäller knapp!
Oj, detta blev visst lite långt men det är inte var dag man "stöter på" andra knappisar
Kram