• Bonny

Peg/knapp??

Hej! Har suttit och läst i genom och såg att nån hade problem med granulom.
    Dom här salvorna använder jag när Linus får problem med granulom.

När de är som värst och han har ont så använder jag Xyloproct som innehåller Hydrokortison som dämpar svullnaden. Lidokain som är smärt- och klådstillande. Aluminiumdiacetat och zinkoxid är blodkärlsammandragande och desinficerande. kan köpas recept fritt på apoteket....

Vi har oxå Kenacutan som innehåller Triamcinolonacetonid som är en medelstarkt verkande steroid (kortison) som motverkar inflammation och klåda i huden. Halkinol har effekt på flera bakterie- och svamparter.. Receptbelagt 3ggr /dag

Vi har även

Elocon som är ett starkt verkande kortisonpreparat med inflammationshämmande och klådstillande effekt. Receptbelagt får bara användas var 3e dag.

Själv tycker jag Xyloproct funkar bäst eftersom Linus får så ont när han får granulom och de tar bort smärtan...

Från början när Linus hade Pegg och sen knapp så klippte vi kompresser och la runt men nu har vi fått utskrivet färdiga runda kompresser som heter Skin X Absorbent  finns i olika storlekar det är Ergo Nordic AB som har dom Vi har även fått Skin X Hudskyddsring från samma bolag.  kolla länken. http://www.ergonordic.se/forband.html

Vi får dom på Hjälpmedelskort så dom kostar ju inget

Ops detta vart långt och klockan mycket återkommer en annan dag

Kramar Annika Linus Å resten
  • Bonny

Hej! Ulrika de var ett tag sen.. landat har vi väl inte än det går upp och ner...
    Hinner tyvärr inte skriva så mycket som jag skulle vilja.. just nu är de mest ner Linus är gör förkyld igen spyr som FN...

Måste fråga är de fler än jag som inte har någon direkt Diagnos om varför ert barn inte äter?

Vad vi vet så har Linus reflux, mag och tarmkanalen jobbar inte ihop utan mot varandra... Han har trängre svalg än norrmalt men inget av de ska förklara varför han inte äter eller växer som han ska... eller drabbas av blodförgiftning, svampförgiftning, Lung sammanfall, organsvikt mm...

Måste rusa inhallering på G...

Kramar Annika Linus Å resten
Svar på tråden Peg/knapp??