Peg/knapp??
Hej! Har suttit och läst i genom och såg att nån hade problem med granulom.
Dom här salvorna använder jag när Linus får problem med granulom.
När de är som värst och han har ont så använder jag Xyloproct som innehåller Hydrokortison som dämpar svullnaden. Lidokain som är smärt- och klådstillande. Aluminiumdiacetat och zinkoxid är blodkärlsammandragande och desinficerande. kan köpas recept fritt på apoteket....
Vi har oxå Kenacutan som innehåller Triamcinolonacetonid som är en medelstarkt verkande steroid (kortison) som motverkar inflammation och klåda i huden. Halkinol har effekt på flera bakterie- och svamparter.. Receptbelagt 3ggr /dag
Vi har även
Elocon som är ett starkt verkande kortisonpreparat med inflammationshämmande och klådstillande effekt. Receptbelagt får bara användas var 3e dag.
Själv tycker jag Xyloproct funkar bäst eftersom Linus får så ont när han får granulom och de tar bort smärtan...
Från början när Linus hade Pegg och sen knapp så klippte vi kompresser och la runt men nu har vi fått utskrivet färdiga runda kompresser som heter Skin X Absorbent finns i olika storlekar det är Ergo Nordic AB som har dom Vi har även fått Skin X Hudskyddsring från samma bolag. kolla länken. http://www.ergonordic.se/forband.html
Vi får dom på Hjälpmedelskort så dom kostar ju inget
Ops detta vart långt och klockan mycket återkommer en annan dag