• Beatrize74

Alkoholfritt vin

Jag är en vinälskare av stora mått. När jag blev gravid så var alkoholfritt rött vin något av det första jag provade av ren nyfikenhet. Det var en besvikelse att dricka det röda som finns tillgängligt på Hemköp.

Har ni något tips på något vin som faktiskt är gott? Jag har hört att alkoholfritt vitt vin har mer typisk "vinkaraktär" än det röda. Kan det stämma?

Jag ska på vinprovning nästa torsdag med mina vänner och det skulle vara kul att kunna vara mer och prova vin jag också, fast då alkoholfritt förstås. Är så trött att sitta och klunka Päroncider.

• Svar på tråden Alkoholfritt vin
  • snuttisen

Jag är oxå en stor vinälskare, har provat ett vin som finns på systemet "Fre", det röda smakade riktigt illa, men det vita av samma märke var helt ok. Jag tycker mest om röda viner så jag blev lite besviken att det fanns så dåligt utbud på bolaget. Men i fredags morse på nyhetsmorgon så tipsade Bengt Fritiofsson om ett nytt alkoholfritt rödvin som finns på bolaget (det fick 3 solar). Kommer inte ihåg vad det heter, men det står säkert på tv4.se Ska prova det i veckan och hoppas att det är gott.

• Coz

Testade oxå nåt alkoholfritt rött vin köpt på systembolaget- minns inte vad det hette-lade inte namnet på minnet snarare....Smakade urrk!! Slasken fick det! =/

• Melinda

provade systemets alkoholfria vin på nyår. Det vita var mer "vin-likt" än det röda och faktiskt ganska så gott! Värt att prova (kostade ca 5o kr) Det hette "free" eller någonting sådant!

• Tinka

Jag tycker helt ärligt inte att alkoholfritt vin är gott alls, men för dem som uppskattar öl finns det goda alkoholfria på systemet som jag köpt några gånger. De jag köpte fanns i 4 pack, men nu minns jag inte vad de hette..typiskt.

• Mickis74

Jag har provat nån sort på bolaget, men kommer inte ihåg vad det hette. Rött var det i alla fall. Jag måste säga att jag blev mycket glatt överraskad, för det smakade VIN o inte bara sur saft som dom på affären gör. Fick både vinsmaken o partykänslan faktiskt.....*kanonbra*

Svar på tråden Alkoholfritt vin